close
SCRIPTOO
AppINFOR PLINSTALL

Dlaczego warto dbać o dobrostan pracowników w czasie pandemii?

Zdrowie to inwestycja na całe życie

Programy wellbeingu stopniowo zyskują coraz większą popularność, zwłaszcza w dobie pandemii, kiedy zarówno organizm, jak i umysł człowieka muszą się skonfrontować z wyzwaniem, jakim jest praca zdalna, która utrudnia rozdzielenie życia prywatnego od zawodowego. Dlaczego zarówno w Polsce, jak i na świecie wellbeing jest aż tak ważny?Z badań wynika, że wśród osób dorosłych jest aż 60 proc. ludzi otyłych lub z nadwagą. Mało tego, 3 mln jest chorych na cukrzycę, a aż 11 mln osób zmaga się z nadciśnieniem tętniczym, które jest przedsionkiem do chorób układu krążenia, mających najwyższy współczynnik zgonów na świecie! Wspieramy bank BNP Paribas Wellbeing Polska jako organizacja z 12-letnim doświadczeniem pomaga ponad 80 firmom w Polsce i posiada deklaratywne dane z ponad 200 firm, w których przeprowadziliśmy pokazy. Swoje działania opieramy na czterech filarach zdrowia - odżywianiu, aktywności fizycznej, zdrowiu mentalnym oraz regeneracji.W minionym roku wystartowaliśmy z największym do tej pory programem wellness w BNP Paribas Bank Polska. Każdego dnia, z wyłączeniem weekendów i świąt, są prowadzone różnorodne działania, które wspierają dobrostan i efektywność pracowników. Jest to jedyny taki program w Polsce, dzięki któremu wyprzedzamy inne organizacje branży wellness.Co osiągnęliśmy?Po siedmiu miesiącach współpracy osiągnęliśmy ze strony zespołu poziom ponad 15 tys. zaangażowań w projekt. W wyniku hybrydowych, regularnych działań powinniśmy do końca tego roku uzyskać ich do 40 tys. W czasach sprzed COVID-19 oddziały stacjonarne — zarówno w centrali, jak i w mniejszych lokalizacjach banku na terenie całej Polski mogły zaprosić do siebie specjalistów na pokazy ćwiczeń, masaże, konsultacje oraz pomiary biometryczne. Po rzeczywistości postpandemicznej planujemy współpracę przy projektowaniu tzw. wellbeing roomów w placówkach — miejscach, gdzie pracownicy mogliby odpocząć w trakcie dnia pracy.BNP Paribas we współpracy z Wellbeing Polska wprowadza innowacyjne programy angażujące pracowników w dbałość o ich zdrowie. Jako pierwsza organizacja w Polsce wykorzystuje aplikację służącą do spersonalizowanej współpracy w formie jeden na jeden ze specjalistami z różnych dziedzin. Jest to na razie najskuteczniejsze działanie wellnessowe, a jednocześnie 10 razy tańsze od wielu innych dostępnych na rynku benefitów.Ponadto w cyklach tygodniowych organizujemy Power Meetings — krótkie sesje prostych ćwiczeń mobilizujące do oderwania się od pracy przy biurku. Regularnie udostępniamy również licencjonowany content stworzony przez ekspertów, w skład którego wchodzą artykuły, infografiki, video i quizy, a także konkursy i wyzwania motywujące uczestników do wprowadzania zdobytej w ten sposób wiedzy w życie. Dodatkowo uczestnicy mają dostęp do eksperckich webinariów dopasowanych do konkretnych grup pracowników oraz podcastów, których można słuchać np. w drodze do pracy.W ostatnim czasie wdrożyliśmy nowe rozwiązanie — Health Index — badanie ponad 200 komponentów związanych ze zdrowiem i stylem życia, opracowane przez dietetyków i socjologów.Z myślą o rodzinieTworząc programy dla firm, myślimy nie tylko o pracownikach, ale także ich rodzinach. Podczas Mindful Meetings przekazujemy wiedzę z zakresu psychologii relacji międzyludzkich, a na webinariach uczestnicy mogą dowiedzieć się, jak wspierać zdrowie członków swoich rodzin. Sam fakt uczestnictwa w programie wpływa korzystnie na prywatne relacje pracowników, ponieważ dzięki niemu mniej chorują, a więc mogą się bardziej skupić na bliskich. Dodatkowo wprowadziliśmy spotkania typu Mental Coffee Break, które promują lepsze rozumienie siebie i uczą, jak skutecznie wyciszyć się i skupić na byciu tu i teraz.Nad czym jeszcze pracujemy?Obecnie pracujemy nad nowymi rozwiązaniami, między innymi Think-Tank - Networku dla zawodowców z największych firm w kraju. Umożliwia on dostęp do najnowszych informacji z rynku zarówno polskiego, jak i międzynarodowego oraz do danych zebranych przez nas w ramach programów wellbeingu.Stworzyliśmy również o 30 proc. tańszą, 10-krotnie bardziej angażującą i interaktywną wersję webinarium — Health Chat. To najskuteczniejszy rodzaj edukacji oraz zaangażowania menedżerów i zarządu z zakresu wellbeingu, performance i wsparcia pracowników. Składa się z trzech segmentów -interaktywnego, analitycznego oraz panelu dyskusyjnego.W najbliższym czasie planujemy wprowadzić na rynek interaktywną matę - Well-Mat - urządzenie powiązane z autorską aplikacją Health Nation — osobistym coachem zdrowia. Dzięki temu rozwiązaniu będziemy mogli skuteczniej obserwować indywidualne zmiany i postępy. Usprawni to profilaktykę chorób związanych z trybem pracy. Jako firma chcemy wprowadzić mierzenie systemem 0/1 pkt w każdym z czterech filarów - do zdrowia podchodzimy jak do inwestycji na całe życie — uczymy regularnych mikronawyków. Docelowo chcemy dbać o zdrowie poprzez programy, które klient wybiera wspólnie z coachem zdrowia, jak w sklepie internetowym. Chcemy propagować zdrowy styl życia, ale małymi etapami, co znacznie zwiększa szansę poprawienia dobrostanu pracownika i zwrot kosztów programu wellbeing w firmie.Pandemia znacząco ograniczyła kontakt z naturą i możliwość aktywności fizycznej, natomiast znacząco zwiększyła poziom stresu. Home office sprowadziło nowe wyzwania dnia codziennego, takie jak choćby godzenie życia prywatnego i zawodowego. Praca zdalna sprzyja podjadaniu, jednak pozwala też na dłuższy sen, co usprawnia regenerację — to jedyny z czterech filarów zdrowia, który poprawił się w czasie pandemii. Ludzie zaczęli zauważać, jak ważne jest dbanie o swój dobrostan i jak blisko byliśmy cienkiej, czerwonej linii, związanej z utratą zdrowia zarówno fizycznego, jak i psychicznego. 

Programy wellbeingu stopniowo zyskują coraz większą popularność, zwłaszcza w dobie pandemii, kiedy zarówno organizm, jak i umysł człowieka muszą się skonfrontować z wyzwaniem, jakim jest praca zdalna, która utrudnia rozdzielenie życia prywatnego od zawodowego. Dlaczego zarówno w Polsce, jak i na świecie wellbeing jest aż tak ważny?

Z badań wynika, że wśród osób dorosłych jest aż 60 proc. ludzi otyłych lub z nadwagą. Mało tego, 3 mln jest chorych na cukrzycę, a aż 11 mln osób zmaga się z nadciśnieniem tętniczym, które jest przedsionkiem do chorób układu krążenia, mających najwyższy współczynnik zgonów na świecie! 

Wspieramy bank BNP Paribas

Wellbeing Polska jako organizacja z 12-letnim doświadczeniem pomaga ponad 80 firmom w Polsce i posiada deklaratywne dane z ponad 200 firm, w których przeprowadziliśmy pokazy. Swoje działania opieramy na czterech filarach zdrowia - odżywianiu, aktywności fizycznej, zdrowiu mentalnym oraz regeneracji. W minionym roku wystartowaliśmy z największym do tej pory programem wellness w BNP Paribas Bank Polska. Każdego dnia, z wyłączeniem weekendów i świąt, są prowadzone różnorodne działania, które wspierają dobrostan i efektywność pracowników. Jest to jedyny taki program w Polsce, dzięki któremu wyprzedzamy inne organizacje branży wellness.

Co osiągnęliśmy?

Po siedmiu miesiącach współpracy osiągnęliśmy ze strony zespołu poziom ponad 15 tys. zaangażowań w projekt. W wyniku hybrydowych, regularnych działań powinniśmy do końca tego roku uzyskać ich do 40 tys. W czasach sprzed COVID-19 oddziały stacjonarne — zarówno w centrali, jak i w mniejszych lokalizacjach banku na terenie całej Polski mogły zaprosić do siebie specjalistów na pokazy ćwiczeń, masaże, konsultacje oraz pomiary biometryczne. Po rzeczywistości postpandemicznej planujemy współpracę przy projektowaniu tzw. wellbeing roomów w placówkach — miejscach, gdzie pracownicy mogliby odpocząć w trakcie dnia pracy. BNP Paribas we współpracy z Wellbeing Polska wprowadza innowacyjne programy angażujące pracowników w dbałość o ich zdrowie. Jako pierwsza organizacja w Polsce wykorzystuje aplikację służącą do spersonalizowanej współpracy w formie jeden na jeden ze specjalistami z różnych dziedzin. Jest to na razie najskuteczniejsze działanie wellnessowe, a jednocześnie 10 razy tańsze od wielu innych dostępnych na rynku benefitów.

Ponadto w cyklach tygodniowych organizujemy Power Meetings — krótkie sesje prostych ćwiczeń mobilizujące do oderwania się od pracy przy biurku. Regularnie udostępniamy również licencjonowany content stworzony przez ekspertów, w skład którego wchodzą artykuły, infografiki, video i quizy, a także konkursy i wyzwania motywujące uczestników do wprowadzania zdobytej w ten sposób wiedzy w życie. Dodatkowo uczestnicy mają dostęp do eksperckich webinariów dopasowanych do konkretnych grup pracowników oraz podcastów, których można słuchać np. w drodze do pracy.

W ostatnim czasie wdrożyliśmy nowe rozwiązanie — Health Index — badanie ponad 200 komponentów związanych ze zdrowiem i stylem życia, opracowane przez dietetyków i socjologów.

Z myślą o rodzinie

Tworząc programy dla firm, myślimy nie tylko o pracownikach, ale także ich rodzinach. Podczas Mindful Meetings przekazujemy wiedzę z zakresu psychologii relacji międzyludzkich, a na webinariach uczestnicy mogą dowiedzieć się, jak wspierać zdrowie członków swoich rodzin. Sam fakt uczestnictwa w programie wpływa korzystnie na prywatne relacje pracowników, ponieważ dzięki niemu mniej chorują, a więc mogą się bardziej skupić na bliskich. Dodatkowo wprowadziliśmy spotkania typu Mental Coffee Break, które promują lepsze rozumienie siebie i uczą, jak skutecznie wyciszyć się i skupić na byciu tu i teraz.

Nad czym jeszcze pracujemy?

Obecnie pracujemy nad nowymi rozwiązaniami, między innymi Think-Tank - Networku dla zawodowców z największych firm w kraju. Umożliwia on dostęp do najnowszych informacji z rynku zarówno polskiego, jak i międzynarodowego oraz do danych zebranych przez nas w ramach programów wellbeingu. Stworzyliśmy również o 30 proc. tańszą, 10-krotnie bardziej angażującą i interaktywną wersję webinarium — Health Chat. To najskuteczniejszy rodzaj edukacji oraz zaangażowania menedżerów i zarządu z zakresu wellbeingu, performance i wsparcia pracowników. Składa się z trzech segmentów -interaktywnego, analitycznego oraz panelu dyskusyjnego. W najbliższym czasie planujemy wprowadzić na rynek interaktywną matę - Well-Mat - urządzenie powiązane z autorską aplikacją Health Nation — osobistym coachem zdrowia. Dzięki temu rozwiązaniu będziemy mogli skuteczniej obserwować indywidualne zmiany i postępy. Usprawni to profilaktykę chorób związanych z trybem pracy. 

Jako firma chcemy wprowadzić mierzenie systemem 0/1 pkt w każdym z czterech filarów - do zdrowia podchodzimy jak do inwestycji na całe życie — uczymy regularnych mikronawyków. Docelowo chcemy dbać o zdrowie poprzez programy, które klient wybiera wspólnie z coachem zdrowia, jak w sklepie internetowym. Chcemy propagować zdrowy styl życia, ale małymi etapami, co znacznie zwiększa szansę poprawienia dobrostanu pracownika i zwrot kosztów programu wellbeing w firmie.

Pandemia znacząco ograniczyła kontakt z naturą i możliwość aktywności fizycznej, natomiast znacząco zwiększyła poziom stresu. Home office sprowadziło nowe wyzwania dnia codziennego, takie jak choćby godzenie życia prywatnego i zawodowego. Praca zdalna sprzyja podjadaniu, jednak pozwala też na dłuższy sen, co usprawnia regenerację — to jedyny z czterech filarów zdrowia, który poprawił się w czasie pandemii. Ludzie zaczęli zauważać, jak ważne jest dbanie o swój dobrostan i jak blisko byliśmy cienkiej, czerwonej linii, związanej z utratą zdrowia zarówno fizycznego, jak i psychicznego...

Cały artykuł przeczytasz w wydaniu specjalnym "Dajemy radę"

News