close
SCRIPTOO
AppINFOR PLINSTALL

Spotify, Tik Tok - zupełnie inna przyszłość rekrutacji.

Ikea zdecydowała się na uruchomienie nowej formy rekrutacji. To podkast, który został umieszczony na platformie Spotify. Nagranie zachęcające do pracy w firmie trwa 16 minut, prowadzi go Karolina Szabłowska oraz Maja Martyniuk-Wojcieszczuk, senior rekruter z Ikei . Kandydaci dowiedzą się dlaczego Ikea uruchamia rekrutację na stanowisko online content team leadera i jakiej osoby poszukuje. W nagraniu nie zabrakło również luźniejszego kontentu - czyli jak wygląda świat meblowego giganta zza kulis. Podcast jest dodatkiem do tradycyjnego, pisanego ogłoszenia o pracę. Firma liczy, że kandydaci słuchając go lepiej poznają wymagania oraz dowiedzą się więcej o zespole i działach, z którymi współpracuje się na tym stanowisku.

"Hej, z tej strony Karolina Szabłowska, odpowiadam za działania marketingowe w Ikei. Szukam teraz nowej osoby do swojego zespołu". Tak zaczyna się ogłoszenie o pracę, które spotkało się z bardzo pozytywnym odbiorem.

- Proces rekrutacyjny to proces dwustronny. Chcemy dać się lepiej poznać, zainteresować kandydatów. Nie wszystko da się opowiedzieć w ogłoszeniu o pracę. W tym wypadku podcast wydaje się lepszym rozwiązaniem. Zależy nam, by do zespołu trafiła osoba, która ma niezbędną wiedzę, ale też doceni wyjątkowe podejście i poczuje naszą energię - wyjasnia Karolina Szabłowska, country marketing communications manager.

Pomysł przedstawiony przez Ikeę idealnie pasuje do trendu, jaki na rynku rekrutacji z roku na rok nabiera na znaczeniu. Mowa o odejściu od tradycyjnych form ogłoszeń o pracę czy też CV na rzecz świata nagrań. Na LinkedIn od lat obecne są krótkie filmiki przedstawiające sylwetkę kandydatów do pracy, także firmy sięgają po obraz wideo w przedstawianiu swoich walorów. Do gry wchodzi również Tik Tok, który testuje nowe narzędzie do rekrutacji. Twórcy aplikacji chcą, aby użytkownicy mogli przeglądać oferty pracy, a jeśli któraś ich zainteresuje, aplikować na nią. Jednak nie chodzi o wysłanie tradycyjnego CV, a o pokazanie swoich umiejętności w krótkim filmie nagrywanym w stylu "ujęcia z windy". Chodzi o to, aby użytkownicy przedstawili prezentację lub podsumowali doświadczenia zawodowe za pośrednictwem wideo w wyjątkowy sposób. Docelowo firmy i kandydaci swoje ogłoszenia będą zamieszczali na platformie zintegrowanej z TikTokiem. 

News