close
SCRIPTOO
AppINFOR PLINSTALL

Nowa normalność pracowników - inna niż przed pandemią

Wskutek pandemii zmieniła się definicja pracy – przestało być istotne miejsce wykonywania służbowych obowiązków, a na wartości zyskał indywidualny wkład pracowników w prawidłowe funkcjonowanie i rozwój biznesu. W bardzo krótkim czasie nasze domy i mieszkania przeszły transformację i z dnia na dzień zaczęły pełnić również rolę biur oraz sal lekcyjnych i gimnastycznych. 

- Każdy z nas liczy, że zbliżamy się do końca pandemii, jednak myślenie, że wszystko wróci do poprzedniego stanu rzeczy, jest dużym błędem. Jako liderzy rynku telekomunikacyjnego musimy przyznać, że sposób i miejsce pracy zmieniły się na zawsze. Nawet intensywny proces szczepień nie wpłynie na przywrócenie stanu wyjściowego, ponieważ dawna definicja „normalności” zmieniła znaczenie. Wpłynęły na to dynamiczne zmiany w infrastrukturze danych, trwająca transformacja cyfrowa przedsiębiorstw oraz odpowiadający jej wzrostowi poziom zaawansowania komunikacji zwłaszcza wysokiej jakości obrazu i dźwięku - mówi Paul Clark, SVP & EMEA Managing Director w Poly.

Mimo szeregu negatywnych skutków wirusa Covid-19 na gospodarkę światową należy przyznać, że był on katalizatorem zmiany nawyków pracy i wywołał znaczne przyspieszenie transformacji cyfrowej, która już przed pandemią stopniowo przekształcała świat pracy. Aż 74% firm na stałe przejdzie na bardziej zdalną pracę do 2024 r., a zdalni pracownicy będą stanowić 30% wszystkich zatrudnionych na całym świecie, łącznie około 600 milionów osób – wynika z badań Gartnera. Analiza Frost & Sullivan również obrazuje, że po pandemii liczba pracowników zdalnych będzie aż sześć do siedmiu razy większa, tworząc trwały popyt na spotkania online.

News