tocTable of Contents
clearHide
Nr 10»NOWE CZASY, NOWE ROZWIĄZANIA - O PRZYSZŁOŚCI PRACY I ZARZĄDZANIA LUDŹMI

Karta Wolontariusza Korpusu Solidarności – unikatowe narzędzie firmowej strategii CSR

Idea i praktyka społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw coraz bardziej zyskuje na znaczeniu. Odpowiedzialny biznes jest podejściem strategicznym i długofalowym, opartym na zasadach dialogu społecznego oraz poszukiwaniu rozwiązań korzystnych zarówno dla przedsiębiorców, jak i ich otoczenia. Nowym i unikatowym narzędziem realizacji strategii CSR jest Karta Wolontariusza Korpus Solidarności. O Programie Wspierania i Rozwoju Wolontariatu Długoterminowego Korpusu Solidarności, pierwszym programie w historii Polski, który promuje wolontariat stały i zachęca do systematycznego angażowania się w działania obywatelskie, rozmawiamy z Wojciechem Kaczmarczykiem, dyrektorem Narodowego Instytutu Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego, oraz Piotrem Krygielem, zastępcą dyrektora NIW-CRSO.
Korpus Solidarności – do kogo jest adresowany? Wojciech Kaczmarczyk: Grupa adresatów programu jest bardzo szeroka. Korpus Solidarności jest realizowany w całej Polsce dzięki współpracy z 16 Partnerami Regionalnymi i aktualnie siedmioma Partnerami Lokalnymi. Co roku do programu może dołączyć kolejnych siedmiu Partnerów Lokalnych. Program łączy osoby i organizacje, które pracują z wolontariuszami...