tocTable of Contents
clearHide
PO GODZINACH
Nr 9»Personel i Zarządzanie

Is there still room for EQ?

Koncepcja inteligencji emocjonalnej (EQ), czyli zdolność do rozpoznawania i rozumienia własnych emocji, zrobiła furorę w świecie biznesu. Okazało się, że zdolności intelektualne i techniczne nie gwarantują sukcesu. Szef, który nie rozumie stanu emocjonalnego swoich pracowników, nie jest dobrym przywódcą. Wiele firm wprowadziło założenia koncepcji inteligencji emocjonalnej do swoich modeli kompetencji na kluczowych stanowiskach i do cyklu szkoleń. Jeszcze do niedawna przywództwo emocjonalne miało kluczowe znaczenie dla skuteczności menedżera. Ale czy w dobie cyfryzacji, kiedy maszyny i sztuczna inteligencja przejmują tak wiele obowiązków człowieka, jest nadal miejsce dla emocji?
The term Emotional Intelligence is not new. It was coined by two psychology professors in 1990. According to one of the authors, it refers to the ability to accurately perceive your own and others’ emotions; to understand the signals that emotions send out about relationship, and to manage your own and others’ emotions’. Daniel Goleman popularised the term and demonstrated the importance of the...

  • Radek Waluda
    AuthorRadek Waluda
    Doświadczony nauczyciel języka angielskiego oraz egzaminator Cambridge Assessment English w Centrum Egzaminacyjnym Lang LTC. Uczy nastolatków zarządzania w jednej ze szkół w Wielkiej Brytanii. Pracował w korporacjach jako lektor Business English w ramach kursów in-company Lang LTC.