tocTable of Contents
clearHide
SZKOLENIA I ROZWÓJ
12/2019 (357)»Personel i Zarządzanie

W objęciach czy szponach empatii

Zalety i wady współodczuwania Literatura biznesowa opisująca sukcesy menedżerów wskazuje empatię jako jedną z kluczowych cech lub umiejętności lidera. Nazywana często ludzką twarzą przełożonego ma sprzyjać budowaniu autorytetu szefa, spajać grupę, wzbudzać motywację i podtrzymywać zaangażowanie członków zespołu. Czy rzeczywiście empatia jest tak ważna w pracy menedżera i ma same pozytywy?
Empatia to zdolność odczuwania stanów psychicznych innych osób, umiejętność przyjęcia ich sposobu myślenia, spojrzenia z ich perspektywy na rzeczywistość. Pierwotnie empatia miała dwa główne znaczenia: właśnie „współodczuwanie” emocji drugiej osoby oraz „rozumienie” stanów emocjonalnych drugiego człowieka. Pierwszy stan to emocjonalne odczuwanie, a drugi poznawcze „racjonalne” rozumienie tego, co...

  • Marek Gliwny
    AuthorMarek Gliwny
    Partner zarządzający Talents Development. Psycholog i praktyk biznesu z 20-letnim doświadczeniem zawodowym. Wykładowca i mentor. Posiada tytuł MBA US i Manchester Metropolitan University, marek.gliwny@talentsdevelopment.pl