Home Page
News
Library
Subscription
About Us
search
search
account_circle
Log In
Reading e-edition 12/2019 (357)
Buy
close
close
shopping_cart
1. Product Selection
account_circle
2. Log In
thumb_up
3. Order Confirmation
credit_card
4. Payment
Single Release
12/2019 (357)
Price:
49,50 PLN
Back
Next
1360px
Table of Contents
OD REDAKCJI
Życzenia
Wszystkim Czytelnikom, Partnerom i Współpracownikom życzymy pełnych miłości i spokoju Świąt Bożego Narodzenia. Niech Nowy Rok przyniesie Państwu szczęście i pomyślność, które sprawią, że wszystkie podjęte działania zakończą się...
arrow_forward_ios
KOMIKS
Komiks
arrow_forward_ios
FELIETON
Bądź zawsze sobą?
Często spotykam się z firmami, które chcą wprowadzić u siebie tzw. przyzwoite zarządzanie, tzn. zrezygnować z hierarchicznej piramidy zarządzania, oprzeć się na zaufaniu, demontować bariery między kolegami, dać ludziom szansę bycia sobą. Ostatnio zostałem zaproszony przez zarząd średniej wielkości firmy: kilkuset pracowników, ponad połowa to kobiety. Po niezobowiązującej wymianie uprzejmości...
arrow_forward_ios
OPINIE
Kto powinien być odpowiedzialny za rozwój pracowników?
To pytanie można też postawić inaczej. Czy pracodawca płaci za naukę, czy za wykonane zadanie? Czy rozwój jest benefitem, czy pracodawca ma obowiązek dostarczenia pracownikowi odpowiednich szkoleń? Z jednej strony to pracownik jest odpowiedzialny za swój rozwój – powinien poświęcać czas, by doskonalić kompetencje. Z drugiej – firma, wprowadzając nowe projekty i technologie, powinna dać...
arrow_forward_ios
TEMAT NA CZASIE
Wyszukane benefity czy proste rozwiązania
Co dziś przyciąga i utrzymuje pracowników w firmie? Pracownicy i kandydaci do pracy zdają sobie sprawę, że znajdują się w uprzywilejowanej pozycji na...
arrow_forward_ios
Przychodzi Mikołaj do firmy
Jakich prezentów oczekują pracownicy? Pracodawcy coraz chętniej przekazują prezenty swoim pracownikom. Okazji do tego jest wiele, jednak najchętniej r...
arrow_forward_ios
INSPIRACJE
Kinoteka HR człowieka Bogowie
„Kto nie ma odwagi iść naprzód, ten do niczego nie dojdzie” Rozmowa Piotra Sierocińskiego, właściciela firmy ceHR, z Leszkiem Mellibrudą, psychologiem społecznym i biznesu, o inspiracjach dla HR-wców, jakie płyną z twórczości filmowej
arrow_forward_ios
DEBATA
Trzeba wyczuwać puls firmy...
Jak budować partnerskie relacje na linii zarząd – dział HR z uwzględnieniem strategii firmy? Czego zarząd oczekuje od działów HR? W jakim stopniu pion personalny wpływa na realizację strategii biznesowej firmy? Jak budować i rozwijać współpracę między zarządem a działem HR? Wreszcie, czego HR-owcy oczekują od zarządu, aby ta relacja była dobra i korzystna dla całej organizacji? To najważniejsze...
arrow_forward_ios
ZARZĄDZANIE
Miara wartości rozstania
Co oferują pracodawcy w procesie zwolnienia? Sposób, w jaki organizacja rozstaje się z pracownikami, pakiety, jakie otrzymują zwalniani, wyzwania, jak...
arrow_forward_ios
Naprawianie świata
Jak cele zrównoważonego rozwoju kreują trendy oraz wskazują kierunki działania dla firm?
arrow_forward_ios
Wola porozumienia
Mediacje w organizacji jako narzędzie pracy działu HR Konflikty są naturalnym zjawiskiem w organizacji, ponieważ mogą pojawić się zawsze tam, gdzie ludzie wchodzą w sytuację wzajemnej zależności. Występować mogą między pojedynczymi osobami, zespołami czy między pracownikiem a zespołem oraz na różnych poziomach struktury organizacyjnej. Wiadomo również, że co najmniej kilka godzin w tygodniu...
arrow_forward_ios
SZKOLENIA I ROZWÓJ
W objęciach czy szponach empatii
Zalety i wady współodczuwania Literatura biznesowa opisująca sukcesy menedżerów wskazuje empatię jako jedną z kluczowych cech lub umiejętności lidera. Nazywana często ludzką twarzą przełożonego ma sprzyjać budowaniu autorytetu szefa, spajać grupę, wzbudzać motywację i podtrzymywać zaangażowanie członków zespołu. Czy rzeczywiście empatia jest tak ważna w pracy menedżera i ma same pozytywy?
arrow_forward_ios
METODY, PROCESY, NARZĘDZIA HRM
Komunikat z mocą
Czyli czego dział HR może nauczyć się od marketingu? Niedawno w programie telewizyjnym „Galileo” pokazywano kucharza, który przygotowując swoje specjały, stosuje narzędzia budowlane: rozpylaczem do farby nanosi polewę na torty, wiertarką obraca jabłka w czasie ich obierania. Jego praca jest dzięki temu szybsza i bardziej precyzyjna. Podobnie może być z działem HR, który dla podniesienia swojej...
arrow_forward_ios
EKSPERT RADZI
Szefie, mamy problem
Jak uczyć samodzielnego myślenia i działania? Zdarza się, że w natłoku spraw do załatwienia szef zespołu zastanawia się nad wyborem: zrobić coś samemu, bo czas nas goni, bo będzie szybciej i lepiej, czy jednak tłumaczyć, wymagać, czekać, aż pracownik zrobi coś sam. Przyjrzyjmy się, jakie są skutki obydwu tych działań w dłuższym czasie.
arrow_forward_ios
DIGITALIZACJA
Marketing internetowy bez tajemnic (2)
Strona internetowa firmy – optymalizacja treści Optymalizacja treści na stronie internetowej jest konieczna, aby witryna zajmowała wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Powinny to być odpowiednio skonstruowane nagłówki oraz słowa kluczowe w dodawanych tekstach. Ale trzeba pamiętać, że nie należy skupiać się tylko na tworzeniu nowego kontentu. Jakie zatem inne ważne elementy wpływają na...
arrow_forward_ios
SIŁA KOBIET
Sieć wymiany myśli i doświadczeń
Rozmowa Anną Paczuską, liderką GE Healthcare Women’s Network, o tym, jak przekonać zarząd do programu promującego kobiety oraz jakich błędów unikać, b...
arrow_forward_ios
Inżynier w sukience
Strategie radzenia sobie kobiet w zawodach zdominowanych przez mężczyzn Firmy z branż technicznych coraz częściej dostrzegają potencjał kobiet inżyni...
arrow_forward_ios
Podziel się opieką
50/50 – to się pracodawcom opłaca Warsztaty dla pracodawców „50/50 to się wszystkim opłaca” dotyczą roli, jaką pełnią pracodawcy w umożliwianiu i zachęcaniu mężczyzn do korzystania z urlopów rodzicielskich. Efektem spotkań będzie przewodnik dobrych praktyk dla pracodawców, którego premiera jest planowana na wiosnę 2020 roku. „Personel i Zarządzanie” jest patronem medialnym tego projektu. Obecnie...
arrow_forward_ios
PRZEGLĄD MEDIÓW ZAGRANICZNYCH
Przegląd mediów zagranicznych
Świadomość niepełnosprawności Osasumwen Arigbe w artykule „5 Ways to Practice Disability Inclusion” zwraca uwagę na fakt, że wg raportów Światowej Organizacji Zdrowia ponad miliard osób żyje z jakąś formą niepełnosprawności. W szerokim spektrum niepełnosprawności znajdują się te widoczne (np. związane ze wzrokiem i mobilnością), jak i mniej widoczne (np. cukrzyca i problemy psychiczne). Ważne...
arrow_forward_ios
PO GODZINACH
This Changing World of Business (10)
Trudna sztuka innowacji
arrow_forward_ios
Recruitment Ninja for the 2020s
Recruitment remains a battlefield in the war for talent and attraction of the best candidates. While on the face of it, the task is much the same as i...
arrow_forward_ios
Książki
Brené Brown Odwaga w przywództwie. Cztery kompetencje autentycznego lidera MT Biznes, Warszawa 2019 Brené Brown, autorka pięciu bestsellerów „New York Timesa”, od ponad dwudziestu lat bada emocje i doświadczenia nadające sens naszemu życiu, a przez ostatnich siedem lat poświęciła wiele czasu na pracę z wpływowymi liderami i zespołami z całego świata. W książce, w typowy dla siebie i uwielbiany...
arrow_forward_ios