tocTable of Contents
clearHide
ZARZĄDZANIE
Nr 6»Personel i Zarządzanie

Lider w procesie zmian

Jak pokonać źródła oporu pracowników wobec trudnej sytuacji? Zrozumienie najważniejszych przyczyn oporu wobec zmian daje szefowi możliwość zaplanowania działań w taki sposób, aby uwzględniały one te obszary. Liderzy powinni być przygotowani na różne zachowania i reakcje swoich podwładnych. Powinni też wiedzieć, co należy zrobić, żeby pomóc swoim ludziom przejść przez ten skomplikowany proces.
Szczególnie trudna jest sytuacja, w której firma próbowała wprowadzić jakieś zmiany w przeszłości i pod wpływem różnych okoliczności, często konsekwentnego buntu pracowników, od tych zmian odstąpiła. Pracownicy mają wtedy przekonanie, że i ta „tymczasowa fanaberia” prędzej czy później minie i będą mogli pracować tak jak dawniej. Wyjątkiem jest sytuacja, w której nad firmą wisi realne zagrożenie,...

  • Dorota Mejri
    AuthorDorota Mejri
    Trener biznesu, coach, psycholog, certyfikowany trener FRIS®. Zajmuje się wspieraniem firm i organizacji w doskonaleniu kompetencji kadry menedżerskiej. Członek grupy Experiential Educators Europe.