tocTable of Contents
clearHide
ZARZĄDZANIE
Nr 7»Personel i Zarządzanie

Wróżenie (nie) z fusów– dlaczego warto na bieżąco analizować zmieniające się trendy?

Kiedy w czasie szkoleń lub doradztwa pada hasło: „Porozmawiajmy o trendach”, wielu przedsiębiorców lekceważąco macha ręką. „Trendy to coś, co dotyka globalne korporacje, a nie nas, małe firmy działające lokalnie” – mówią. A jednak każde przedsiębiorstwo prędzej czy później odczuwa efekty zmian na rynku. Lepiej być do nich przygotowanym.
Po co obserwować trendy? Powody są dwa, a oba równie dobre. Po pierwsze, dostrzegając sygnały zmian, możemy lepiej obronić się przed ich negatywnymi skutkami, zawczasu opracowując strategie obronne. Po drugie, możemy znaleźć pomysły na wykorzystanie zmian jako szansy dla naszego przedsiębiorstwa. Jak obserwować trendy? Pierwszym krokiem jest decyzja, jak szeroko obserwować rynek i jak daleko...

  • Aldona Kucner
    AuthorAldona Kucner
    Trener i doradca w obszarach marketingu, innowacji i przedsiębiorczości z ponaddwudziestoletnim doświadczeniem w biznesie. Od 2007 r. prowadzi firmę Q-Aldo Communication. Posiada Międzynarodowy Certyfikat Trenera Zarządzania Thames Valley University. Prowadzi blog kursnainnowacje.pl. Autorka książek „Przeklęte drobiazgi” i „Jak zostać kreatywnym przedsiębiorcą”.