Home Page
News
Library
Subscription
About Us
search
search
account_circle
Log In
Reading e-edition Nr 7
Buy
close
close
shopping_cart
1. Product Selection
account_circle
2. Log In
thumb_up
3. Order Confirmation
credit_card
4. Payment
Single Release
Nr 7
Price:
49,50 PLN
Back
Next
1360px
Table of Contents
OD REDAKCJI
Od redakcji
Mimo że rządy państw podejmują decyzje o stopniowym odmrażaniu gospodarek, a firmy coraz lepiej oceniają swoją płynność finansową, to WHO ostrzega przed drugą falą COVID-19. Zastanawiamy się, jaka będzie nowa rzeczywistość? W tak dynamicznej sytuacji chyba nikt nie jest w stanie dać jasnej odpowiedzi na to pytanie. Jedno jest pewne, organizacje, które po początkowym chaosie i niepewności wdrożą...
arrow_forward_ios
OPINIE
Jak Covid-19 zmieni sposób pracy firm w przyszłości?
Wraz z sukcesywnym odmrażaniem gospodarki będziemy powoli wracali do nowej rzeczywistości. Wszystko wskazuje na to, że w jej ramach na stałe zmieni się sposób pracy tysięcy osób w Polsce. To, co zmienia obecna sytuacja, to powszechność pracy zdalnej. Dotyczy to także branży IT, która – gdy nastał czas pandemii – miała o tyle komfortową sytuację, że od dawna była przyzwyczajona do współpracy z...
arrow_forward_ios
TEMAT NUMERU
Powrót do biur – jak będzie wyglądała nowa rzeczywistość pracy?
Coraz więcej firm zachęca pracowników do powrotu do pracy w biurze. To jednak oznacza wiele zmian, do których musi dostosować się zarówno personel, ja...
arrow_forward_ios
Oswojony home office. Czy pracodawcy wprowadzą na większą skalę pracę zdalną?
Epidemia wymusiła na firmach zastosowanie pracy zdalnej niemal z marszu i na niespotykaną skalę. Jak pokazują badania Hays Poland, efekt okazał się za...
arrow_forward_ios
Z teraźniejszości w przyszłość. Czy polscy menedżerowie zdali test z zarządzania w czasie pandemii?
Sytuacja związana z pandemią postawiła firmy w obliczu zupełnie nowych wyzwań i stała się prawdziwym i wielowymiarowym testem skuteczności działań menedżerów zarówno w zakresie zarządzania biznesem, jak również pracy z ludźmi. Niektóre zachowania przywódcze menedżerów pomagały pracownikom w codziennej pracy, inne demotywowały lub wywoływały negatywne emocje.
arrow_forward_ios
FLESZ
Flesz
Powrót do normalności w MŚP? Z trzeciej edycji badania Barometr COVID-19, realizowanego przez EFL, wynika, że polski sektor mikro-, małych i średnich firm powoli wraca do normalności. Na koniec maja br. główny wskaźnik wyniósł 47,1 pkt i znacząco odbił w porównaniu do poziomu z marca (32,5 pkt) i kwietnia (40,8 pkt.). Co więcej, jest tylko o 2,8 pkt niższy niż w pomiarze sprzed pandemii...
arrow_forward_ios
ZARZĄDZANIE
Liderze, wracaj na mostek! Dlaczego teraz jest najlepszy czas na budowanie marki pracodawcy?
Czy employer branding (budowanie wizerunku marki pracodawcy) jest nam potrzebny w czasach pandemii, gdy wiele firm walczy po prostu o przetrwanie? Po ...
arrow_forward_ios
Lekcje z przywództwa, czyli jak komunikować trudne decyzje pracownikom?
Pandemia koronawirusa spowodowała, że liderzy firm musieli zacząć komunikować trudne decyzje. To sprawdzian z reputacji. Umiejętność realizacji niełat...
arrow_forward_ios
Wróżenie (nie) z fusów– dlaczego warto na bieżąco analizować zmieniające się trendy?
Kiedy w czasie szkoleń lub doradztwa pada hasło: „Porozmawiajmy o trendach”, wielu przedsiębiorców lekceważąco macha ręką. „Trendy to coś, co dotyka globalne korporacje, a nie nas, małe firmy działające lokalnie” – mówią. A jednak każde przedsiębiorstwo prędzej czy później odczuwa efekty zmian na rynku. Lepiej być do nich przygotowanym.
arrow_forward_ios
Dlaczego trzeba inwestować w kulturę organizacyjną?
W czasach globalizacji, gdy wszyscy korzystają z tych samych zasobów i rynków zbytu, a dzięki internetowi granice są umowne, firmy usilnie poszukują narzędzi zapewniających im trwałą przewagę konkurencyjną. Jednym z nich jest budowanie niepowtarzalnego wizerunku organizacji, kreowanie sposobu, w jaki jest postrzegana przez klientów, dbanie o reputację i podtrzymywanie zaangażowania pracowników, jednym słowem – tworzenie unikatowej kultury organizacyjnej.
arrow_forward_ios
Mapa dobrych wyborów – po co firmie kodeks etyczny?
Nadeszły czasy, kiedy etyka biznesu została wystawiona na jedną z najpoważniejszych prób, a pokusa, by iść na skróty, pojawia się praktycznie codziennie i dotyczy zarówno zarządzających organizacjami, jak i osób w nich zatrudnionych. Okazuje się, że łatwiej przejść przez kryzys i zachować twarz tym firmom, w których etyka ma wpływ na kształtowanie i regulację działalności biznesowej, także dzięki istnieniu odpowiednich struktur i procedur.
arrow_forward_ios
Jak zmienił się rynek pracy i role menedżerów w czasie pandemii?
37,5 proc. pracowników na świecie pracuje w sektorach zagrożonych obecnie redukcjami – wynika z przewidywań International Labour Organization. Do końca drugiego kwartału spodziewany był spadek liczby efektywnych roboczogodzin o 10 proc. – to ekwiwalent pozbycia się 305 mln etatów (globalnie). W marcu liczba ofert pracy zamieszczonych na portalu pracuj.pl spadła o 20 proc., a w kwietniu o 50 proc. Te liczby pokazują, jak niestabilna jest sytuacja na rynku pracy. Czy kryzys dotknie również przedstawicieli managementu?
arrow_forward_ios
WYWIAD
W czasie pandemii również można rekrutować?
Rozmowa z Magdaleną Zagrodnik, regionalnym kierownikiem HR w Amazon Fulfillment Polska, o rekrutacji 2 tys. pracowników w czasie pandemii i polityce b...
arrow_forward_ios
Lider jest tak mocny, jak mocny jest jego zespół
Rozmowa z Andrzejem Borczykiem, dyrektorem ds. personalnych i członkiem zarządu Grupy Żywiec SA, o rozwoju kompetencji menedżerskich
arrow_forward_ios
HRM
Czy optymalizacja może pozostać bez wpływu na zaangażowanie pracowników?
Mówiąc o optymalizacji, zwykle myślimy o zmniejszaniu kosztów. Tymczasem jest to znacznie bardziej złożony proces. Do tego nie zawsze musi być dotkliw...
arrow_forward_ios
Wywiad behawioralny – budowanie kultury organizacji na etapie rekrutacji
Wiele firm ma piękne założenia na temat tego, jak powinna wyglądać kultura ich organizacji, zarządy snują wizje, tworzą kolejne pomysły, ale bardzo cz...
arrow_forward_ios
Kontrakting – nowy sposób na elastyczność w zatrudnianiu
Intensywny rozwój technologii, zmieniające się potrzeby przedsiębiorstw skutkujące koniecznością czasowego zatrudnienia eksperta w wąskiej dziedzinie poskutkowały koniecznością utworzenia nowej formy współpracy z firmą. Tak powstał kontrakting, czyli wynajęcie na pewien czas specjalisty w danej dziedzinie.
arrow_forward_ios
Co w firmie piszczy – czy w czasie kryzysu warto przeprowadzać badanie opinii pracowników?
Zmienność, niepewność, złożoność i niejednoznaczność (czyli to, co określamy mianem świata VUCA) w dzisiejszych czasach w sposób szczególny odciskają się na życiu każdego z nas. W wielu firmach normalne działanie stanęło pod znakiem zapytania. Czy w takich warunkach warto decydować się na badania opinii pracowniczych? Pytamy menedżerów zajmujących się zarządzaniem kadrami.
arrow_forward_ios
Poradnik zwalniającego. Jak zadbać o pracowników po redukcji zatrudnienia?
Ostatnie dziesięć lat przyzwyczaiło nas do tego, że to pracodawca zabiega o pracownika i dokłada wszelkich starań, aby zachęcić kandydatów do przyjścia do pracy. Dziś ta sytuacja zmieniła się diametralnie. Przez kraj przetaczają się fale zwolnień. Jak przejść przez ten proces, by zadbać o redukowane osoby, członków załogi, którzy pozostają w firmie, oraz otoczenie biznesowe?
arrow_forward_ios
Pożywienie dla myśli. Skąd czerpać paliwo do pracy?
Siłą firm i organizacji są ludzie. Siła ludzi płynie z ich dobrego samopoczucia. A ono zależy w dużej mierze od regularnych i wartościowych posiłków. Dlatego wprowadzanie zdrowych nawyków żywieniowych to jedna z podstaw wellbeingu w miejscu pracy bez względu na to, czy pracujemy w biurze czy w domu.
arrow_forward_ios
Trzecia strona medalu
Włączone cały dzień radio, otwarte lub zamknięte okno, zbyt głośna rozmowa – to jedne z częstszych powodów konfliktów w organizacjach. Naprawdę? Ależ tak. Najtrudniejsze konflikty w swoim przebiegu dotyczą – wydawałoby się – najbardziej błahych spraw. A menedżer musi umieć je rozwiązywać.
arrow_forward_ios
EKSPERT RADZI
Wyrwane z kontekstu. Dlaczego w procesie decyzyjnym zawsze trzeba uwzględniać całość rynkowego otoczenia?
Zdarza się, że podejmując decyzje i działając, koncentrujemy się zbytnio na niektórych aspektach sytuacji, pomijając nieświadomie inne uwarunkowania. Nosimy wtedy klapki na oczach, co powoduje, że możemy przeoczyć istotne dla rozwoju firmy czynniki. Aby tego uniknąć, warto przyjrzeć się w sposób systematyczny otoczeniu i okolicznościom towarzyszącym, czyli tytułowemu kontekstowi. Jak zatem rozszerzyć nasze spojrzenie?
arrow_forward_ios
PRAWO
Jakie rozwiązania cyfrowe można wykorzystywać w kontakcie z urzędami i firmami?
Ograniczenia związane z pandemią i zachowywaniem dystansu społecznego wymusiły cyfryzację zarówno na ustawodawcy, jak i na podmiotach gospodarczych oraz osobach fizycznych. By zapewnić w miarę płynne funkcjonowanie firm, przedsiębiorcy zaczęli wykorzystywać rozwiązania cyfrowe. Jedne z nich funkcjonowały już od pewnego czasu, a inne zostały wprowadzone w ramach kolejnych tarcz antykryzysowych.
arrow_forward_ios
EDUKACJA
Dlaczego nawet w czasie pandemii warto inwestować w szkolenia pracowników?
W obliczu szybko zmieniającej się sytuacji na rynku tylko odpowiednio wykwalifikowani specjaliści są w stanie nadążyć za zmianami. Stałe podnoszenie k...
arrow_forward_ios
Ścieżka rozwoju Polaków
52 proc. badanych uważa, że polski system edukacji jest przestarzały, 11 proc. twierdzi, że edukacja jest bezużyteczna, a aż 20 proc. wyznało, że ich ...
arrow_forward_ios
Jak strategia rozwoju może stać się taktyką przetrwania?
Pandemia COVID-19 była dla wielu organizacji stress-testem radzenia sobie w warunkach gwałtownego i niespodziewanego kryzysu o globalnej skali. Czy w takiej sytuacji inwestowanie w pracowników jest możliwe i jak są do tego przygotowani menedżerowie?
arrow_forward_ios
INSPIRACJE
Kinoteka HR człowieka czyli poprawność polityczna w praktyce HR
Rozmowa Piotra Sierocińskiego, właściciela firmy ceHR, z Leszkiem Mellibrudą, psychologiem społecznym i biznesu, o inspiracjach dla HR-owców, jakie płyną z twórczości filmowej.
arrow_forward_ios
PRZEGLĄD MEDIÓW ZAGRANICZNYCH
Przegląd mediów zagranicznych
Bardziej pewni siebie W artykule „Two-thirds of Canadians confident they can bounce back after pandemic: survey” Jim Wilson zwraca uwagę na wyniki ankiety przeprowadzonej przez Instytut Środowiska wśród 5 tys. dorosłych (około 2,9 tys. przed pandemią, 2,1 tys. po jej rozpoczęciu). Mimo że sytuacja spowodowana przez COVID-19 podważyła poglądy Kanadyjczyków na kwestie zatrudnienia, wielu wciąż...
arrow_forward_ios
PO GODZINACH
Epoka pracy na żądanie
Praca na etat staje się mniej atrakcyjna. Pracownicy poszukują nowych rozwiązań na działalność zarobkową. Takich, które zaspokoją ich potrzebę bycia n...
arrow_forward_ios
Książki
Mike Bayer Bądź sobą, tylko w najlepszej wersji Wydawnictwo Sensus, Gliwice 2020 Jeśli w tym momencie odkrywasz, że chcesz zmienić swoje życie i spraw...
arrow_forward_ios
MIESIĘCZNIK
Prawo pracy i wynagrodzenia w praktyce kadrowej
I. TARCZA ANTYKRYZYSOWA Dodatek solidarnościowy nie będzie wyższy 1400 zł miesięcznie, a nie 1500 zł – jak chciał Senat – będzie wynosić nowe świadczenie wypłacane przez ZUS osobom, które straciły pracę z powodu epidemii koronawirusa. Tak wynika z ostatecznego kształtu ustawy o dodatku solidarnościowym przyznawanym w celu przeciwdziałania negatywnym skutkom COVID-19, która została już...
arrow_forward_ios