Czy optymalizacja może pozostać bez wpływu na zaangażowanie pracowników?
Mówiąc o optymalizacji, zwykle myślimy o zmniejszaniu kosztów. Tymczasem jest to znacznie bardziej złożony proces. Do tego nie zawsze musi być dotkliwy dla pracowników. Podwyższona efektywność może mieć bowiem różne oblicza – podejmowane przez firmę działania mogą generować tę samą wartość uzyskaną niższym nakładem czasu i pieniędzy lub generować większą wartość bez zwiększania nakładów. Mistrzostwem jest osiąganie wyższej wartości niższymi nakładami.
Decydując się na optymalizację biznesową, zaczynamy od określenia, jaką chcemy być organizacją, jaki produkt/usługę i komu chcemy dostarczać i jak zamierzamy to robić. Gdy dojdziemy do wniosku, że chcemy robić to, co wcześniej, ale niższym kosztem, musimy zacząć od przeglądu procesów biznesowych. Już po pierwszej analizie widzimy często straty spowodowane błędami, oczekiwaniem, wadliwą...