Menedżer w konflikcie
Kryzys zaskoczył nas wszystkich. W firmach zaczęło pojawiać się wiele skomplikowanych sytuacji, które wymagały od szefów przeprowadzenia trudnych rozmów z pracownikami. Jednym z wyzwań dla kadry kierowniczej jest budowanie współpracy w zespołach i między nimi, kiedy ludzie wciąż pracują zdalnie lub hybrydowo, oraz radzenie sobie z pojawiającymi się konfliktami. Czy przebieg konfliktów się zmienił w czasie pandemii i wymaga od menedżerów innych kompetencji? A jeśli tak, to jakich?
Artykuł powstał na podstawie przeprowadzonej przeze mnie ankiety wśród 70 menedżerów oraz rozmów z praktykami biznesu z wieloletnim doświadczeniem w obszarze biznesowym, zarządczym i HR w okresie marzec–wrzesień 2020 r. Zarówno ankieta, jak i rozmowy miały dać odpowiedź na główne pytanie: jakie są dziś dobre praktyki rozwiązywania konfliktów i budowania współpracy w organizacjach w sytuacji...