Business Dilemmas (2)
Zadaniem etyki biznesu nie jest nakłanianie ludzi, aby działali bardziej moralnie. Chodzi natomiast o to, żeby umożliwić menedżerom i ich pracownikom wyrobienie sobie własnego poglądu na temat właściwego postępowania. Ludzie działający w sferze szeroko pojętego biznesu muszą żyć z konsekwencjami swoich decyzji. Wartość etyki polega więc na ujawnianiu faktycznych problemów zawartych w sporach wokół moralności i ukazywania istotnych argumentów przemawiających za możliwymi stanowiskami. To z kolei pozwala podejmować przemyślane decyzje oparte na racjonalnych informacjach. Najpierw trzeba jednak poznać, co stanowi istotę naszych dylematów i sporów etycznych.
    
      
        
          
            
            
            
            Cykl artykułów został
            przygotowany przez Lang LTC - platynowe centrum
            egzaminacyjne Cambridge English, organizatora
            językowych wyjazdów zagranicznych oraz
            szkoleń językowych dla firm i klientów
            indywidualnych.
            Ethical Dilemmas at Work
        ...