Business Dilemmas (2)
Zadaniem etyki biznesu nie jest nakłanianie ludzi, aby działali bardziej moralnie. Chodzi natomiast o to, żeby umożliwić menedżerom i ich pracownikom wyrobienie sobie własnego poglądu na temat właściwego postępowania. Ludzie działający w sferze szeroko pojętego biznesu muszą żyć z konsekwencjami swoich decyzji. Wartość etyki polega więc na ujawnianiu faktycznych problemów zawartych w sporach wokół moralności i ukazywania istotnych argumentów przemawiających za możliwymi stanowiskami. To z kolei pozwala podejmować przemyślane decyzje oparte na racjonalnych informacjach. Najpierw trzeba jednak poznać, co stanowi istotę naszych dylematów i sporów etycznych.
Cykl artykułów został
przygotowany przez Lang LTC - platynowe centrum
egzaminacyjne Cambridge English, organizatora
językowych wyjazdów zagranicznych oraz
szkoleń językowych dla firm i klientów
indywidualnych.
Ethical Dilemmas at Work
...