tocTable of Contents
clearHide
TEMAT NUMERU
nr 4»Personel i Zarządzanie

Autentyczność lidera

Odwagę menedżerską często kojarzymy z odwagą do podejmowania trudnych decyzji. Z tym nasi menedżerowie radzą sobie całkiem nieźle. To, czego zdecydowanie brakuje, to właśnie odwagi do bycia autentycznym, prawdziwym, a biorąc pod uwagę obecne czasy, pracownicy najbardziej potrzebują liderów, którym mogą ufać. Ufać nie tylko z powodu tego, że mają doskonałe kompetencje biznesowe, ale z powodu tego, jakimi są ludźmi. Skoro wyniki ogólnopolskich badań „Priorytety rozwojowe kadry menedżerskiej w nowej rzeczywistości” mówią wyraźnie, że odwaga menedżerska jest jedną z najważniejszych do rozwoju, to warto zastanowić się, jak ją rozwijać.
Podobnie jak w przypadku rozwoju każdej kompetencji, zanim zaplanujemy, jak ją rozwijać, musimy bliżej zrozumieć, czym jest ta kompetencja. W badaniach określiliśmy odwagę menedżerską, jako: umiejętność do podejmowania odważnych, czasem niepopularnych decyzji dla dobra firmy i ludzi; odważne ujawnianie sytuacji konfliktowych, niesprawdzonych informacji; budowanie autorytetu na byciu sobą,...

  • Jacek ‘Skyski’ Skrzypczyński
    AuthorJacek ‘Skyski’ Skrzypczyński
    Międzynarodowy coach, trener autor i mówca publiczny, wyróżniony przez magazyn „Forbes” (2004) oraz HR Tech USA (2020)
  • Elżbieta Krokosz
    AuthorElżbieta Krokosz
    Master Coach, Leadership & Talent Management trainer, TEDx speaker; autorka książki i dwóch serii podcastów o rozwoju ludzi, CEO Talent Development Institute