Autentyczność lidera
Odwagę menedżerską często kojarzymy z odwagą do podejmowania trudnych decyzji. Z tym nasi menedżerowie radzą sobie całkiem nieźle. To, czego zdecydowanie brakuje, to właśnie odwagi do bycia autentycznym, prawdziwym, a biorąc pod uwagę obecne czasy, pracownicy najbardziej potrzebują liderów, którym mogą ufać. Ufać nie tylko z powodu tego, że mają doskonałe kompetencje biznesowe, ale z powodu tego, jakimi są ludźmi. Skoro wyniki ogólnopolskich badań „Priorytety rozwojowe kadry menedżerskiej w nowej rzeczywistości” mówią wyraźnie, że odwaga menedżerska jest jedną z najważniejszych do rozwoju, to warto zastanowić się, jak ją rozwijać.
Podobnie jak w przypadku rozwoju każdej kompetencji, zanim zaplanujemy, jak ją rozwijać, musimy bliżej zrozumieć, czym jest ta kompetencja. W badaniach określiliśmy odwagę menedżerską, jako:
umiejętność do podejmowania odważnych, czasem niepopularnych decyzji dla dobra firmy i ludzi;
odważne ujawnianie sytuacji konfliktowych, niesprawdzonych informacji;
budowanie autorytetu na byciu sobą,...