Home Page
News
Library
Subscription
About Us
search
search
account_circle
Log In
Reading e-edition nr 4
Buy
close
close
shopping_cart
1. Product Selection
account_circle
2. Log In
thumb_up
3. Order Confirmation
credit_card
4. Payment
Single Release
nr 4
Price:
49,50 PLN
Back
Next
1360px
Table of Contents
OD REDAKCJI
Od redakcji
C zas kryzysu, a takim niewątpliwie jest pandemia, wymaga odważnych decyzji, zwłaszcza w kontekście zarządzania firmą czy kierowania zespołami. Jest to okres weryfikacji kompetencji przywódczych, do których należy odwaga menedżerska. Badania wskazują, że nasi menedżerowie nieźle radzą sobie z podejmowaniem decyzji, jednak odwaga menedżerska, a także budowanie autorytetu na byciu autentycznym...
arrow_forward_ios
OPINIE
Jak wspierać pracowników w trudnym czasie, aby praca była dla nich łatwiejsza i bardziej efektywna?
W marcu minął rok, od kiedy z powodu pandemii przeszliśmy całkowicie na pracę zdalną. Obawialiśmy się o zdrowie swoje i najbliższych, więc praca z domu dała nam poczucie większego bezpieczeństwa. Mieliśmy w ten sposób zapewnioną ciągłość pracy, a firma – kontynuację działalności biznesowej. Z czasem jednak okazało się, jak dużym wyzwaniem jest dobre zarządzanie czasem pracy, godzenie obowiązków...
arrow_forward_ios
WYWIAD
Ponad chmurami zawsze świeci słońce
Rozmowa z Mieszkiem Musiałem, prezesem zarządu Carlsberg Polska
arrow_forward_ios
Tajemne siły, które mącą umysł
Rozmowa z Romem Brafmanem, psychologiem, terapeutą i współautorem książki „Na zdrowy rozum. Dlaczego podejmujemy nieracjonalne decyzje?”
arrow_forward_ios
FELIETON
Odważnym szczęście sprzyja
Jestem przedsiębiorcą z prawie 35-letnim doświadczeniem. Startowałem od zera i przez ten czas miałem okazję przetestować wiele różnych, niekoniecznie dobrych pomysłów. Nie od razu zostałem przecież właścicielem dużej grupy medialnej. Własny biznes to ogrom stresu i pracy właściwie na okrągło. Przede wszystkim jednak wymaga odwagi. Bo odwaga to jedna z kluczowych cech właściciela, przedsiębiorcy,...
arrow_forward_ios
TEMAT NUMERU
Odważny lider na trudne czasy
Jakie kompetencje są potrzebne menedżerom w sytuacjach kryzysowych?
Pandemia COVID-19 wpłynęła na biznes jak na żaden dotychczasowy kryzys. Kryzysy ekonomiczne skutkują spadkiem możliwości i rentowności wielu firm, zwi...
arrow_forward_ios
Autentyczność lidera
Kluczem do rozwoju odwagi menedżerskiej
Odwagę menedżerską często kojarzymy z odwagą do podejmowania trudnych decyzji. Z tym nasi menedżerowie radzą sobie całkiem nieźle. To, czego zdecydowa...
arrow_forward_ios
Przezwyciężyć strach
Jak stawiać czoło wyzwaniom w zarządzaniu zespołem?
Winston Churchill mawiał: Sukces nigdy nie jest ostateczny. Porażka nigdy nie jest totalna. Liczy się tylko odwaga. To stwierdzenie jest bardzo aktualne, zwłaszcza w odniesieniu do biznesu, który funkcjonuje dziś w ekstraordynaryjnych warunkach. Niepewność tego, co czeka firmy w nadchodzących miesiącach, rodzi wiele trudnych sytuacji wymagających odważnych decyzji menedżerskich. Nie są one łatwe, ale ich podejmowanie przynosi wymierne efekty firmie, zespołom i samym menedżerom.
arrow_forward_ios
Odważna czy ryzykantka?
Cechy kobiet, które pozwalają im być dziś liderkami w biznesie
Już w starożytności filozofowie dyskutowali o odwadze. Próbowali ją zdefiniować i nadać jej sens. Dla Arystotelesa odwaga jest najważniejszą cnotą i to od niej zależą wszystkie inne cnoty. Platon z kolei uważał, że odwaga to wiedza, czego się trzeba bać, a czego nie. Czy odwaga jest nam dana raz na zawsze, czy można się jej nauczyć? I jak radzą sobie z nią współczesne liderki biznesu?
arrow_forward_ios
Rok niespodziewanej odwagi
W jaki sposób pandemia przyczyniła się do bycia odważnym w różnych obszarach prowadzenia biznesu?
Efekty pandemii odczuwamy nie tylko w wymiarze zdrowotnym, ekonomicznym, ale również psychologicznym. Menedżerowie nie tylko zaczęli dostrzegać, że emocje pracowników wpływają bezpośrednio na jego funkcjonowanie w firmie, ale sami coraz częściej te emocje okazują. Odwaga w pokazywaniu ludzkiej twarzy w biznesie nie przychodzi łatwo, jednak można się jej uczyć. Paradoksalnie wydarzenia ostatniego roku bardzo w tym pomogły.
arrow_forward_ios
ZARZĄDZANIE
Z papieru do wirtualnej rzeczywistości
Z jakich narzędzi cyfrowych można korzystać w procesach HRM?
Mniej papieru? Szybszy dostęp do informacji? Efektywniejsza analiza danych? Lepsze rezultaty? Nikomu nie trzeba tłumaczyć, że szeroko pojęta transform...
arrow_forward_ios
Kim jesteśmy jako firma
Działania employer brandingowe mające wpływ na postrzeganie organizacji w czasie pandemii
Planowanie długoterminowej strategii opartej na jednym scenariuszu w sytuacji pandemii i nieprzewidywalności rynku nie ma sensu. Liczy się elastyczne ...
arrow_forward_ios
PERSONEL
Rekrutacja dzięki sile tłumu
Czym jest crowdstaffing i jak można go stosować?
Po ten sposób rekrutacji sięgają największe światowe firmy, jednak w Polsce korzysta z niego niewiele organizacji. Realizacja zadań przez crowd (z ang...
arrow_forward_ios
Outplacement w czasach zmian
Jak udzielać wsparcia zwalnianym handlowcom?
Na skutek obecnych zmian gospodarczych wiele firm przeprowadza dziś procesy restrukturyzacji struktur sprzedaży. Czy nam się to podoba czy nie, zmieni...
arrow_forward_ios
Zrozumieć istotę zmiany
O dysfunkcjach szkoleń zdalnych i metodach na ich przezwyciężanie
Mamy za sobą rok doświadczeń w pracy zdalnej. Stała się ona testem na skalę masową, nie tylko nowego modelu pracy, ale także prowadzenia szkoleń i edukacji w ogóle. Ograniczenia w kontaktach interpersonalnych wymusiły na firmach rezygnację ze szkoleń stacjonarnych. Boom na szkolenia zdalne stał się koniecznością w dzisiejszych realiach, nie pozbawiony jest jednak błędów. Jakich?
arrow_forward_ios
Potrójna moc oszczędzania
O czym warto pamiętać na ostatnim etapie wdrażania pracowniczych planów kapitałowych?
Pracownicze plany kapitałowe (PPK) powoli stają się standardem obowiązującym w każdej firmie. Właśnie ruszył ostatni etap ich wdrożenia. Obejmuje on najmniejszych pracodawców z sektora prywatnego oraz cały sektor publiczny. Czasu na decyzje nie zostało dużo.
arrow_forward_ios
EKSPERT RADZI
Firmowe ceremoniały
Jak rytuały wpływają na kulturę organizacyjną?
O tym, że kultura organizacyjna wpływa na zadowolenie pracowników, nie trzeba nikogo przekonywać. Jednak to, że ma ona wpływ na twarde wskaźniki zysku i produktywności, już nie dla wszystkich jest tak oczywiste. Jak rozpoznać budujące, lecz także ograniczające rytuały tworzące tę kulturę w firmie?
arrow_forward_ios
PRAWO
Werbalna szpilka
Jakie są dozwolone granice krytyki w relacjach pracodawca – pracownik?
Słowo „krytyka” zwykle traktowane jest jako surowa lub pejoratywna ocena, która niesie ze sobą negatywne emocje. Osoba słysząca krytyczne uwagi pod swoim adresem, zanim zastanowi się nad sensem komunikatu, przyjmuje postawę obronną, próbuje odeprzeć zarzuty, zakłada złe intencje. Takie same mechanizmy zachowań są powszechne w środowisku pracy. Także w relacji pracowniczej akceptacja czy choćby analiza krytycznych uwag pod swoim adresem, jest nieczęsta. Jednak czy zawsze negatywny komunikat w miejscu pracy jest krzywdzący dla jego adresata?
arrow_forward_ios
PO GODZINACH
Książki
Andrzej Jeznach Szef, którego szukamy. Rzecz o odpowiedzialności Wydawnictwo Helion, Gliwice 2021 Szef, którego szukamy. Rzecz o odpowiedzialności to ...
arrow_forward_ios
HRMin the unexpected world (1)
HRM w nieprzewidywalnym świecie
Rozpoczynamy nowy cykl języka angielskiego, w którym przedstawimy narzędzia i zwroty ułatwiające precyzyjną komunikację w erze zdalnego zarządzania, m...
arrow_forward_ios
PRZEGLĄD MEDIÓW ZAGRANICZNYCH
Przegląd mediów zagranicznych
Pandemiczne nadgodziny W artykule „Staff put in seven unpaid hours a week during pandemic” Ashleigh Webber przedstawia wyniki analizy zrealizowanej przez TUC na podstawie badania ONS prowadzonego w miesiącach lipiec-wrzesień 2020 r. Dane pokazały, że ponad 3,3 mln osób (czyli około 12 proc. ludności czynnej zawodowo) pracowało w nieodpłatnych godzinach nadliczbowych. Liczba ta była znacznie...
arrow_forward_ios
MIESIĘCZNIK
Prawo pracy i wynagrodzenia w praktyce kadrowej nr 9
I. PRAWO PRACY Czas pracy pracowników zarządzających – ustalanie i rozliczanie Pracownicy zarządzający w imieniu pracodawcy zakładem pracy wykonują, w razie konieczności, pracę poza normalnymi godzinami pracy bez prawa do wynagrodzenia oraz dodatku z tytułu pracy w godzinach nadliczbowych. Praca takich pracowników w godzinach nadliczbowych dopuszczalna jest tylko wyjątkowo. Pracodawca nie może...
arrow_forward_ios
E-TYGODNIK
E-tygodnik Personel i Zarządzanie nr 11
Zmiany nawyków pracy w czasie pandemii Rok po wybuchu pandemii warto przeanalizować zmiany, jakie zaszły w trybie i nawykach pracy pracowników. Wielu z nich już od ponad roku nieprzerwanie pracuje z domu, często łącząc zobowiązania zawodowe i rodzicielskie. W konsekwencji zmianie uległo nie tylko miejsce, z którego wykonują swoje obowiązki, ale też dotychczasowe przyzwyczajenia. Chociaż na...
arrow_forward_ios
E-TYGODNIK
E-tygodnik Personel i Zarządzanie nr 12
Szczepienia na COVID-19 w firmach? Już co piąta firma średniej wielkości deklaruje chęć utworzenia punktu szczepień na terenie swojego zakładu. W dużych przedsiębiorstwach taki plan zgłasza 16% respondentów, a w małych 13%. Ponadto co czwarty pracodawca planuje akcje informacyjne rekomendujące pracownikom szczepienia na COVID-19, a 14% uzależnia od tego powrót do biura – wynika z najnowszego...
arrow_forward_ios
E-TYGODNIK
E-tygodnik Personel i Zarządzanie nr 13
Pracownicy myślą o podnoszeniu kwalifikacji Niemal połowa firm spodziewa się, że sytuacja gospodarcza w 2021 r. będzie gorsza niż rok wcześniej. Stąd przedsiębiorcy ostrożnie podchodzą do planów rekrutacyjnych. Z „Barometru Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service wynika, że rekordowo dużo firm, bo aż co czwarta, planuje redukcje etatów. Rekrutować chce tylko 9% pracodawców. Najwięcej zwolnień...
arrow_forward_ios