Papierowa czy kuloodporna
Wartości, przywództwo, dobre praktyki i ambitne cele, to często tylko zbiór pustych słów, sloganów i korporacyjnych mrzonek, które najczęściej lądują w szufladzie lub zmieniają swoje brzmienie wraz z kolejnym budżetem lub wizją nowego prezesa przejmującego stery zarządzania organizacją. Czy jednak budowanie kultury organizacyjnej jest w większości skazane na niepowodzenie? Oczywiście, że nie, szczególnie wtedy, gdy wszyscy pracownicy biorą odpowiedzialność za realizację jej celów.
W ciągu ostatnich piętnastu lat miałem przyjemność doświadczać tego, w jaki sposób globalnie rozpoznawalne marki na świecie podchodzą do tematu kultury organizacyjnej. Jaką rolę odgrywa ona w ich sukcesach, porażkach oraz jak potrafi zmienić bieg historii, kiedy jej funkcjonowanie w organizacji omawiane jest okazjonalnie na kilku slajdach prezentacji. Wniosek z tych doświadczeń jest jeden –...