Home Page
News
Library
Subscription
About Us
search
search
account_circle
Log In
Reading e-edition nr 6
Buy
close
close
shopping_cart
1. Product Selection
account_circle
2. Log In
thumb_up
3. Order Confirmation
credit_card
4. Payment
Single Release
nr 6
Price:
49,50 PLN
Back
Next
1360px
Table of Contents
OD REDAKCJI
Od redakcji
D ynamiczne zmiany środowiska pracy, jakich doświadczamy w czasie pandemii koronawirusa, mogą wpływać na transformację kultury organizacyjnej firmy. Zwłaszcza jeśli ta kultura jest osłabiona. Organizacje, które szybko dostosowały się do pandemicznej rzeczywistości, a więc zadbały o bezpieczeństwo w obszarze prowadzonego biznesu i pracowników, mogą być pewne, że dzięki tym zmianom ich kultura...
arrow_forward_ios
OPINIE
Jak dobrze zorganizować pracę własną i pracowników w nowej rzeczywistości?
Organizacja czasu pracy wymaga od menedżera koncentracji na kilku obszarach: kompetencjach, zaufaniu, kreatywności i nowych, niewykorzystywanych dotychczas narzędziach. Zarządzać w stanie pandemii to dbać, by w jak najkrótszym czasie następował przepływ informacji i zadań. Skuteczne są regularnie organizowane wideokonferencje całych zespołów, pozwalające na odejście od starych form telefonicznych...
arrow_forward_ios
WYWIAD
Czas lidera superbohatera już minął
Rozmowa z Anetą Podymą-Milczarek, prezes zarządu firmy Unum Życie
arrow_forward_ios
TEMAT NUMERU
Nowa kultura – nowa przygoda
Jak przygotować program wdrożenia kultury organizacyjnej w czasie zmian?
Kultura organizacyjna to paliwo dla mechanizmów organizacji. To unikatowa, niepowtarzalna osobowość firmy oparta na podstawowych założeniach, wspólnyc...
arrow_forward_ios
Papierowa czy kuloodporna
Jak zbudować kulturę organizacji odporną na wszystko?
Wartości, przywództwo, dobre praktyki i ambitne cele, to często tylko zbiór pustych słów, sloganów i korporacyjnych mrzonek, które najczęściej lądują ...
arrow_forward_ios
Kultura daje nam siłę
W jaki sposób wzmacnia ją Carlsberg Polska?
Dbanie o pracowników jest kluczowe szczególne dzisiaj, kiedy firmy pracują w modelu hybrydowym i nie ma tak wielu okazji, aby spotkać się i współpracować osobiście. Kultura organizacyjna staje się tym spoiwem, które realnie wiąże pracowników z firmą i sprawia, że organizacja jest w stanie przetrwać lub wzmocnić się mimo zewnętrznych turbulencji. Tak jest w Carlsberg Polska.
arrow_forward_ios
Rok liderów zmian
Jakie wyzwania i priorytety będą w przyszłości najważniejsze dla działów HR?
Pandemia COVID-19 zmieniła sposób funkcjonowania przedsiębiorstw. W niektórych przypadkach tak znacząco, że już nie pamiętamy rzeczywistości sprzed pandemii. Jak działy HR w Polsce dają sobie radę z wyzwaniami nowej rzeczywistości? Co jeszcze poza dylematami związanymi z pracą zdalną stanowi przedmiot ich troski? Jakie kroki podejmują, aby zabezpieczyć swoje organizacje na przyszłość? A wreszcie, jak zmienia się rola działów i pracowników HR w nowej-starej rzeczywistości? Na te pytania odpowiada badanie przeprowadzone przez Lee Hecht Harrison wśród HR-owców i członków zarządów firm.
arrow_forward_ios
STUDIUM PRZYPADKU
INFOR w czasach zarazy
Jak firma radzi sobie podczas pandemii COVID-19?
Dzisiaj, w czasach, gdy informacja biegnie z jednego końca świata na drugi z prędkością światła, kadra zarządzająca musi być gotowa na nagłe zmiany. To wiedzą wszyscy. Prawdziwą sztuką jest jednak takie zarządzanie firmą i jej zasobami, by przetrwać trudne czasy kryzysu.
arrow_forward_ios
TEMAT NA CZASIE – DOBROSTAN PRACOWNIKÓW
Zmiany, zmiany, zmiany...
Co czeka działy HR w nowej rzeczywistości?
Pandemia koronawirusa zmieniła naszą rzeczywistość, a zmiany te pozostaną z nami na dłużej. Miejsca pracy, style przywództwa i modele biznesowe przesz...
arrow_forward_ios
Co po COVID-19?
Kompleksowy przegla,d zdrowia!
Liczne badania wskazują, że zarażenie koronawirusem może mieć negatywny wpływ na organizm, m.in. na układ oddechowy, układ krążenia, układ moczowy, le...
arrow_forward_ios
Kierunek na financial wellness
Jakich benefitów poszukuja, dzis´ pracownicy?
Epidemia COVID-19 wpłynęła na wiele aspektów życia pracowników, w tym na poczucie bezpieczeństwa finansowego. Dane z USA wskazują, że w połowie 2020 r. większość Amerykanów bardziej obawiała się pogorszenia swojej sytuacji finansowej niż konsekwencji zdrowotnych spowodowanych pandemią. Ten niepokój towarzyszy również nam, a zapewnienie równowagi finansowej staje się dziś bardziej istotne niż kiedykolwiek wcześniej. Na świecie działania wpierające komfort finansowy pracowników są już standardem, w Polsce dopiero raczkują, choć wydaje się, że na skutek pandemii wzrost zainteresowania tym tematem jest tylko kwestią czasu. To istotna wiadomość dla pracodawców.
arrow_forward_ios
Cyfrowy dobrostan
Technologie i ich wpływ na doświadczenia pracownika
O transformacji cyfrowej i jej niezwykłym przyspieszeniu podczas pandemii powiedziano już wiele. Wciąż chyba jednak nie do końca zdajemy sobie sprawę, w jaki sposób przełoży się ona na doświadczenia pracowników, i jak – w dłuższym czasie – wpłynie na ich wellbeing.
arrow_forward_ios
ZARZĄDZANIE
Wizja prezesów
Jakie zmiany i zagrożenia przewidują szefowie firm w Polsce i na świecie po pandemii?
Perturbacje wywołane przez pandemię uruchomiły na całym świecie bezprecedensową w swojej skali pomoc publiczną dla firm, dzięki czemu udało się utrzym...
arrow_forward_ios
Menedżerowie w czasie COVID-19
W jaki sposób pandemia zmieniła ich sposób pracy i jakie postawiła wyzwania?
Czas pandemii zweryfikował wiele założeń w strategiach przyjętych przez firmy przed marcem 2020 r. Kluczem do sukcesu okazało się zachowanie średniego...
arrow_forward_ios
Kultura prototypowania
Jak ukierunkować twórczość pracowników, by chcieli pracować nad nowymi rozwiązaniami w firmie?
Prototypowanie w biznesie ma dużą wartość. Dzięki prototypom można sprawdzić, jak będzie wyglądała wersja docelowa systemu albo produktu, a także skorygować ewentualne błędy. Mimo widocznych korzyści prototypowania w tak niewielu firmach weszło ono na stałe do ich kultury organizacyjnej. W jaki sposób można to zmienić?
arrow_forward_ios
PERSONEL
Młodzi, twórczy i kreatywni
Co pokolenie Z może zaoferować stale zmieniającym się organizacjom?
Wiele badań wskazuje na pewną charakterystykę dotyczącą potencjału i oczekiwań pracowników z pokolenia Z. Organizacje są zainteresowane ich rezultatam...
arrow_forward_ios
Pod rękę z partnerem
Czyli o mentoringu w rzeczywistości hybrydowej
Rzeczywistość hybrydowa to dla liderów cała gama nowych wyzwań. Jedną z efektywniejszych form ich wsparcia może okazać się mentoring. W Stanach Zjedno...
arrow_forward_ios
Mierniki na start
Jak stosować wskaźniki personalne w praktyce?
Od dłuższego czasu nasila się trend rozwoju analityki i controllingu HR. Wiele firm już posiada zawansowane rozwiązania i narzędzia w zakresie tych funkcji. Służą one do oceny sytuacji personalnej oraz planowania, monitorowania i rozliczania działań w obszarze HR. W tych firmach zasadnicze pytanie brzmi dziś: co jeszcze zmierzyć i analizować, aby jak najpełniej kontrolować obszar personalny i kreować odpowiednie w nim trendy? Niektóre firmy są na początku tej drogi, zastanawiają się, jak rozpocząć profesjonalne wdrożenie funkcji analitycznych, od czego zacząć pomiar i jak go zorganizować?
arrow_forward_ios
EKSPERT RADZI
Tłuste i chude koty
Czyli o różnych podejściach do zmiany w firmach
Minął rok, odkąd musimy pracować, planować, organizować we wciąż niepewnych warunkach. Pandemia zmieniła podejście do biznesu. Niektóre ze zmian są świadome, a inne dzieją się same. Tym bardziej czas najwyższy wypracować nowe strategie działania, by nie ogarnęła nas wieczna prowizorka.
arrow_forward_ios
PRAWO
Ryzyko zawodowe
Nowe obowiązki pracodawców
Z powodu epidemii pracodawcy zostali zobowiązani do podjęcia wielu dodatkowych działań zmierzających do zachowania bezpieczeństwa i higieny w firmach, tak aby zminimalizować ryzyko narażenia pracowników na zarażenie koronawirusem. Muszą także umieć ocenić ryzyko zawodowe na stanowiskach pracy. Co zatem powinna uwzględniać analiza takiego ryzyka w związku z zagrożeniem zakażeniem SARS-CoV-2?
arrow_forward_ios
PO GODZINACH
Książki
Amy C. Edmondson Firma bez strachu MT Biznes, Warszawa 2021 Amy C. Edmondson już w 1999 r. przeprowadziła badania pokazujące, że psychologiczne bezpie...
arrow_forward_ios
The art of conducting a job interview
Sztuka przeprowadzania rozmów kwalifikacyjnych
Job interviews are an essential part of the hiring process, that is why interviewers should take the time to truly understand the interview process as...
arrow_forward_ios
PRZEGLĄD MEDIÓW ZAGRANICZNYCH
Przegląd mediów zagranicznych
Zatrudnianie bez zatrudniania W artykule „Resource solutions taps into accelerate to find undiscovered talent” Deedee Doke informuje, że firma Resource Solutions uruchomiła Accelerate, nową usługę opartą na technologii, która identyfikuje i pozyskuje nieodkryte talenty. Rozwiązanie ma na celu znalezienie osób, które mają predyspozycje do odniesienia sukcesu i uzupełniania swoich umiejętności...
arrow_forward_ios
MIESIĘCZNIK
Prawo pracy i wynagrodzenia w praktyce kadrowej nr 11
I. URLOPY Urlop wypoczynkowy w praktyce – pytania i odpowiedzi Wstęp Każdy pracownik ma prawo do corocznego, nieprzerwanego, płatnego urlopu wypoczynkowego. Wymiar urlopu zależy od ogólnego stażu pracy i wynosi: 20 dni – jeżeli pracownik jest zatrudniony krócej niż 10 lat; 26 dni – jeżeli pracownik jest zatrudniony co najmniej 10 lat. Jeżeli pracownik podjął pierwszą w życiu pracę, w roku...
arrow_forward_ios