tocTable of Contents
clearHide
EKSPERT RADZI
nr 7»Personel i Zarządzanie

Modelowanie postaw

Dlaczego nie zawsze pracownicy robią to, czego oczekuje od nich szef? Dlaczego zachowują się w taki a nie inny sposób? Co powoduje specyficzne stany „Ja” na linii menedżer – pracownik? Odpowiedzi na te pytania można znaleźć w analizie transakcyjnej, która występuje we wszystkich relacjach interpersonalnych.
Ponownie usłyszałam z ust kolejnego już klienta, że nie ma na nic czasu, a ludzie to generalnie nie myślą. Jako że pozwalam sobie mieć inne zdanie na temat myślenia ludzkości, zaczęłam drążyć temat, zadając mnóstwo pytań, m.in.: w jakich sytuacjach to ma miejsce i po czym poznaje, że ludzkość – to znaczy pracownicy nie myślą. Wtedy usłyszałam, że pracownikom nie chce się samym myśleć i on (szef)...

  • Dorota Jurzysta
    AuthorDorota Jurzysta
    Praktyk biznesu z ponad 15-letnim doświadczeniem w kierowaniu spółkami prawa handlowego (CEO, prezes zarządu). Obecnie specjalizuje się w doradztwie partycypacyjnym w obszarze formułowania, planowania i wdrażania strategii rozwoju, przeprowadzania zmian oraz zwiększania efektywności biznesowej firm.