tocTable of Contents
clearHide
TEMAT NUMERU
Nr 9»Personel i Zarządzanie

Zły i dobry HR

Wielokrotnie mierzyłem się z negatywnym postrzeganiem roli działu HR w firmie. Niestety „zły HR” nadal nie jest odosobnionym zjawiskiem w biznesie. „Zły HR” to potwór, który czai się w wielu organizacjach, zjadając je niepostrzeżenie od środka albo nieustannie kłapiąc kłami. Takie może być wyobrażenie wielu pracowników o tym obszarze. Czy słusznie? Czym jest właściwie ten „zły HR” i jak go rozpoznać? I dlaczego należy go unikać jak ognia?
Zły HR” nie rodzi się sam. Tworzą go ludzie, którzy nie mają motywacji i predyspozycji do wykonywania profesji personalnej. Można założyć, że w pracy HR-owca nie sprawdzi się ktoś, kto nie lubi ludzi i ich wręcz unika. Ktoś, kto nie ma szacunku dla pracowników, bez względu na ich stanowisko, płeć czy narodowość. Ktoś, kto nie umie słuchać i nie rozumie biznesu, w którym właśnie działa. Ktoś, kto...

  • Piotr Pawłowski
    AuthorPiotr Pawłowski
    Pracuje w obszarze HR od ponad 20 lat, z czego ponad połowę zajmował stanowisko szefa HR w firmach polskich i zagranicznych. Obecnie współpracuje z polską firmą IT działającą globalnie. Jest także czynnym zawodowo muzykiem i kompozytorem, członkiem ZAIKS.