Przesilenie na pokładzie
Shutterstock
W pracy jesteśmy w stanie szybciej zauważyć najmniejsze zmiany zachowania czy codziennego funkcjonowania pracowników. Wielu kryzysom można zapobiec, jeśli udzielimy potrzebnego wsparcia w odpowiednim czasie. Aby menedżer mógł udzielić odpowiedniej pomocy, będzie musiał nabyć kompetencje i umiejętności z zakresu rozpoznawania sytuacji kryzysowych i ich symptomów, umiejętności przeprowadzania rozmowy z pracownikiem w kryzysie oraz wsparcia go w późniejszym czasie.
Kryzys emocjonalny to doświadczanie przez osobę zdrową wydarzenia krytycznego, które przerasta jej możliwości poradzenia sobie z tą trudną sytuacją. Czas trwania kryzysu obejmuje kilka tygodni do kilku miesięcy. Występuje wtedy widoczna zmiana w zachowaniu i funkcjonowaniu tej osoby.
Rozróżniamy dwa typy wydarzeń kryzysowych. Kryzys ostry jest związany z niespodziewanym i nagłym wydarzeniem,...