Home Page
News
Library
Subscription
About Us
search
search
account_circle
Log In
Reading e-edition Nr 10
Buy
close
close
shopping_cart
1. Product Selection
account_circle
2. Log In
thumb_up
3. Order Confirmation
credit_card
4. Payment
Single Release
Nr 10
Price:
49,50 PLN
Back
Next
1360px
Table of Contents
OD REDAKCJI
Od redakcji
Jednym z trudniejszych zadań menedżerów jest rozmowa z pracownikiem na tematy, które mogą dotyczyć nie tylko rozwiązania umowy o pracę, lecz także błędów, niskiej efektywności czy konfliktów w zespole. Nie każdy szef potrafi przeprowadzić taką rozmowę. Powody mogą być co najmniej dwa: brak wystarczających kompetencji oraz emocje, które pojawiają się nie tylko u menedżera, ale i pracownika. W...
arrow_forward_ios
OPINIE
Dlaczego pracodawcy chcą powrotów pracowników do biur?
Tina Sobocińska Dyrektor HR, Menedżerka Programu Studiów Podyplomowych SWPS: Strategiczne Projektowanie Pracy Hybrydowej i Nowoczesnych Biur Na rynku pracy wybrzmiewa wyraźne oczekiwanie pracowników, żeby nadal pracować zdalnie lub hybrydowo. Wielu pracowników i menedżerów potwierdza, że praca zdalna jest efektywna w długim okresie mimo kilku powszechnych wyzwań. Właśnie w związku z tymi...
arrow_forward_ios
WYWIAD
W nowy czas wchodzimy z nową energią
Rozmowa z Anną Durzyńską, członkiem zarządu oraz dyrektor HR w firmie Nestlé w Polsce i krajach bałtyckich
arrow_forward_ios
Wygrywać zaczynasz o świcie
Rozmowa z Robinem Sharmą, trenerem rozwoju osobistego i przywództwa, autorem książki „Klub 5 rano. Szczęśliwy poranek zmienia wszystko”
arrow_forward_ios
RAPORT
Praca to nadal wybór, a nie konieczność
Czy pandemia ograniczyła szanse młodych na rynku pracy?
Niemal połowa młodych Polaków dostrzega negatywny wpływ pandemii na swoją karierę zawodową. Tak wynika z badania „Młodzi Polacy na rynku pracy” przeprowadzonego przez PwC, Well.hr i Absolvent Consulting. Rozpoczynający swoją drogę zawodową nadal stawiają na stabilizację zatrudnienia, oczekują możliwości własnego rozwoju, ciekawych zadań do realizacji i szefa, który będzie dla nich autorytetem. To konkretne wymagania i wskazówki dla pracodawców.
arrow_forward_ios
TEMAT NUMERU
Przepraszam, mamy problem…
Jak prowadzić trudne rozmowy z pracownikami?
Niska wydajność pracowników, wniosek o rozwiązanie umowy o pracę, pozew o dyskryminację. Do tego problemy z jakością, lenistwo, narzekanie i plotki w ...
arrow_forward_ios
Pokaż mi, jak zwalniasz
Jak dział HR może wesprzeć menedżera podczas redukcji zatrudnienia?
Brak umiejętności efektywnego zwalniania pracowników niesie ze sobą wiele strat dla każdej ze stron tego procesu. Dla pracodawcy to obniżenie efektywn...
arrow_forward_ios
Przesilenie na pokładzie
Czyli o wsparciu pracowników w kryzysie emocjonalnym
W pracy jesteśmy w stanie szybciej zauważyć najmniejsze zmiany zachowania czy codziennego funkcjonowania pracowników. Wielu kryzysom można zapobiec, jeśli udzielimy potrzebnego wsparcia w odpowiednim czasie. Aby menedżer mógł udzielić odpowiedniej pomocy, będzie musiał nabyć kompetencje i umiejętności z zakresu rozpoznawania sytuacji kryzysowych i ich symptomów, umiejętności przeprowadzania rozmowy z pracownikiem w kryzysie oraz wsparcia go w późniejszym czasie.
arrow_forward_ios
ZARZĄDZANIE
Menedżer w złotej klatce
W jaki sposób executive coaching może pomóc menedżerom w pozbyciu się własnych ograniczeń?
Gdy patrzymy na doświadczonych menedżerów, dostrzegamy ludzi zdecydowanych, mocno osadzonych biznesowo, emanujących doświadczeniem i pewnością siebie....
arrow_forward_ios
Popandemiczne budowanie więzi
Jak integrować pracowników po powrocie z pracy zdalnej do firm?
O tym, że zgrane zespoły i poczucie przynależności do firmy przynoszą lepsze efekty na wielu płaszczyznach jej działania, wszyscy wiedzą. Ostatni czas...
arrow_forward_ios
PERSONEL
Wsparcie potrzebne od zaraz
Employee Assistance Program jako forma pomocy w okresie postpandemicznym
Przebodźcowanie, multitasking, kult bycia idealnym, pośpiech, brak odpoczynku, chęć połączenia pochłaniającej pracy zawodowej z obowiązkami rodzinnymi...
arrow_forward_ios
Wykształcony, kompetentny, doświadczony
Po czym poznasz, że wybierasz dobrego coacha dla pracowników?
Działy personalne otrzymują wiele ofert współpracy od coachów biznesowych. Ich liczba wzrasta lawinowo, a portfolia zawierają nierzadko mało zrozumiał...
arrow_forward_ios
EKSPERT RADZI
Domniemane porozumienie
czyli kontrakt psychologiczny w firmie i jego przestrzeganie
Pandemia obnażyła nasze lęki i obawy. I to po obu stronach – przełożonych i podwładnych. Niestety często radzimy sobie z własnymi słabościami, próbując grać twardzieli. Jak przekonania szefów, ich brak otwartości i czasem po prostu strach wpływają na zaangażowanie współpracowników?
arrow_forward_ios
PRAWO
Mobbing online
Czy pracownik może doświadczyć nielegalnej presji, pracując zdalnie?
Od 2020 r. praca zdalna i hybrydowa to nowa codzienność. Wiele się zmieniło w kwestii miejsca wykonywania zadań służbowych, sposobie świadczenia pracy czy komunikacji między przełożonymi i podwładnymi. Podczas tak dynamicznego tempa zmian i wdrażania nowych reguł niezmienne pozostaje jedno: pracownik ma prawo do miejsca pracy wolnego od nielegalnej presji, dyskryminacji i mobbingu, gdzie jego dobra osobiste nie będą naruszane. Może się jednak zdarzyć, że doświadczy takich zachowań ze strony innych osób.
arrow_forward_ios
STUDIUMPRZYPADKU
Kryzysowe centrum dowodzenia
Transformacja zarządzania szkoleniami i rozwojem w Polskiej Grupie Górniczej
Pandemia postawiła trudne zadanie przed działem realizującym politykę szkoleń i rozwoju w Polskiej Grupie Górniczej: zapewnienie ciągłości procesu szkoleń, w tym tych obowiązkowych, umożliwiających funkcjonowanie spółki w ogóle, w okresie gdy realizacja szkoleń została wstrzymana z powodu obowiązkowych obostrzeń. Wyjście było tylko jedno. Cały proces należało przenieść do online i to jak najszybciej. Ale jak to zrobić, gdy uczestnikami szkoleń jest zróżnicowana grupa prawie 40 tys. pracowników, a zasoby do realizacji projektu są ograniczone?
arrow_forward_ios
STUDIUM PRZYPADKU
Szkolimy dla lepszego dziś i jutra
Strategia rozwoju pracowników w Carlsberg Polska
Carlsberg Polska dba o poszerzanie oferty rozwojowej dla pracowników – począwszy od szkoleń obowiązkowych: wprowadzających i stanowiskowych, poprzez szkolenia otwarte i dostęp do zdalnej platformy edukacyjnej, po program rozwoju liderów. Co istotne, realizując programy rozwojowe, firma kładzie nacisk na uczenie się na stanowisku pracy oraz od współpracowników. Ambitnego zadania nie zatrzymała nawet pandemia, wręcz odwrotnie – odpowiedzialnym za politykę szkoleń dodała wiatru w żagle.
arrow_forward_ios
PRZEGLĄD MEDIÓW ZAGRANICZNYCH
Przegląd mediów zagranicznych
Najlepsza wersja siebie W artykule „‘Pleaseanteeism’ risks damaging employee mental health” Emma Greedy odnosi się do raportu opublikowanego przez firmę Lime, według którego 51 proc. brytyjskich pracowników doświadczyła zjawiska o nazwie pleaseanteeism, czyli potrzeby sprawiania wrażenia osoby mającej się dobrze. Autorzy badania ostrzegają, że pracownicy udający dobre samopoczucie w miejscu pracy...
arrow_forward_ios
PO GODZINACH
Jak motywować pracowników oraz zapewnić im rozwój?
Employee motivation is an essential part of a manager's job and according to business specialists, it is the key to an organisation’s success. Without it, companies may experience reduced productivity, and a lower level of output both of which are most likely to lead to the company falling short of reaching its important goals.
arrow_forward_ios
MIESIĘCZNIK
Prawo pracy i wynagrodzenia w praktyce kadrowej nr 14
I. PRAWO PRACY Miejsce pracy w umowie o pracę – jak je prawidłowo określić Miejsce wykonywania pracy przez pracowników może być ustalone punktowo (stacjonarnie), poprzez wskazanie pewnego obszaru geograficznego, na którym pracownik wykonuje pracę, lub poprzez określenie ruchomego (zmiennego) miejsca pracy. Prawidłowe wskazanie w umowie o pracę miejsca wykonywania pracy jest niezbędne dla...
arrow_forward_ios