tocTable of Contents
clearHide
Nr 12»Personel i Zarządzanie

Uwaga na uwagę

Gdyby ktoś pokusił się o sporządzenie listy pojęć, które w ostatnich latach zrobiły największą karierę w naszym życiu, i to nie tylko zawodowym, wielozadaniowość lub zamiennie multitasking z całą pewnością znalazłaby się w pierwszej piątce, a może nawet na podium. Sytuacja, w której pracownik jednocześnie rozmawia przez telefon, sprawdza maile, pije kawę i bierze udział w rozmowie toczącej się przy biurku obok – spowszedniała. Tylko czy wielozadaniowość pozwala osiągnąć zamierzone rezultaty?
Wielozadaniowość to znak naszych czasów. Człowiek w pełni skupiony tylko na jednej czynności zaczyna wydawać się... dziwny? Może trochę staroświecki. I z całą pewnością mało efektywny, bo przecież zawsze można więcej i szybciej. Tylko czy to na pewno prawda? Przełączanie uwagi Wszystko, co w naszym życiu robimy, wymaga uwagi. Pod tym pojęciem w psychologii rozumie się „stan koncentracji...

  • Monika Wypych-Żółtowska
    AuthorMonika Wypych-Żółtowska
    Doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie zarządzania, psycholog pracy i organizacji, inżynier