Home Page
News
Library
Subscription
About Us
search
search
account_circle
Log In
Reading e-edition Nr 12
Buy
close
close
shopping_cart
1. Product Selection
account_circle
2. Log In
thumb_up
3. Order Confirmation
credit_card
4. Payment
Single Release
Nr 12
Price:
49,50 PLN
Back
Next
1360px
Table of Contents
OPINIE
Czy firmy są gotowe na wdrożenie dyrektywy dotyczącej działania sygnalistów?
Trwają prace legislacyjne nad rządowym projektem ustawy o ochronie osób zgłaszających naruszenia prawa wdrażającym tzw. dyrektywę o ochronie sygnalistów (Dyrektywa 2019/1937). Sygnalista to osoba, która zgłasza informacje uzyskane w kontekście związanym z pracą na temat naruszeń prawa UE (sygnalistą może być m.in.: pracownik, były pracownik, współpracownik, ale także kandydat do pracy). Niezwykle...
arrow_forward_ios
WYWIAD
Przywództwo nie jest cechą, którą mają tylko wybrani
Rozmowa z L. Davidem Marquetem, byłym dowódcą okrętu podwodnego USS Santa Fe
arrow_forward_ios
TEMAT NA CZASIE
Ewolucja czy nowe otwarcie
Dokąd zmierzają działy HR i na czym będą się koncentrować w najbliższych miesiącach?
W związku z pandemią nastąpiły rewolucyjne zmiany na rynku pracy, w funkcjonowaniu firm, a także w zachowaniach pracowników. Czy w związku z tym w naj...
arrow_forward_ios
Porozmawiajmy otwarcie o pieniądzach
Dlaczego pracodawcy powinni dbać o dobrostan finansowy pracowników?
Pandemia w oczywisty sposób zweryfikowała deklarowane wsparcie organizacji dla pracowników, a dla wielu z nich była przełomowym momentem w relacjach z...
arrow_forward_ios
Komunikacyjny krwiobieg organizacji
Rozmowa z Beatą Ptaszyńską-Jedynak, dyrektorką ds. korporacyjnych Carlsberg Polska
arrow_forward_ios
Fanaberia czy must have
Jakich benefitów oczekują dziś pracownicy produkcji?
Aż 9 na 10 badanych pracowników fizycznych jest otwartych na nowe oferty pracy, a prawie połowa z nich aktywnie szuka nowego zajęcia1. Mimo pandemii branża produkcyjna wciąż zatrudnia, a co za tym idzie, boryka się z problemami w pozyskaniu pracowników. Czy benefit, taki jak posiłek dofinansowany przez pracodawcę, może wesprzeć rekrutację i obniżyć rotację w firmach produkcyjnych?
arrow_forward_ios
ZARZĄDZANIE
Dobra współpraca zaczyna się od umowy
Czyli teoretyczny i praktyczny wymiar kontraktowania organizacyjnego
Silosy organizacyjne, czyli szczelnie zamknięte i niekomunikujące się ze sobą działy, departamenty, piony to smutna codzienność wielu firm. Tymczasem ...
arrow_forward_ios
Ludzka twarz organizacji przyszłości
Na czym polega podejście human 2 human?
Sytuacja pandemiczna spowodowała zmiany w naszym życiu prywatnym, była także prawdziwym sprawdzianem dla biznesu, również pod kątem wiarygodności kult...
arrow_forward_ios
Lider też ma potrzeby
Jakie oczekiwania wobec przełożonych i własnych zespołów mają menedżerowie?
Dziś pracodawcy zaciekle walczą o każdego pracownika. Obiecują mu złote góry i coraz bardziej wyszukane benefity. Dbają o work-life balance zatrudnionych, wspierają, angażują i starają się integrować rozproszone zespoły, aby skutecznie realizować cele firmy. Skupiając się na potrzebach pracowników, łatwo zapomnieć o liderach – o tym, czego oni sami potrzebują, jakiego oczekują wsparcia, pomocy i rozwoju. Tak jakby świat biznesu przyjął, że lider to bezduszna maszyna, która z wysokim poziomem perfekcjonizmu realizuje wyznaczone przez zarząd cele organizacji, pracując 24 godziny na dobę przez 365 dni w roku.
arrow_forward_ios
PERSONEL
Poszukiwanie pomysłów
Jak zaangażować pracowników w badanie rynku?
Pracownicy firmy wchodzą w różnego rodzaju interakcje z osobami z jej otoczenia. Część z nich jest doświadczonymi konsumentami, część chętnie dzieli s...
arrow_forward_ios
Uwaga na uwagę
Czy w pracy możliwa jest wielozadaniowość?
Gdyby ktoś pokusił się o sporządzenie listy pojęć, które w ostatnich latach zrobiły największą karierę w naszym życiu, i to nie tylko zawodowym, wielo...
arrow_forward_ios
7 przeszkód we wdrażaniu modelu hybrydowego
Jak można je pokonać, wykorzystując metodykę Agile?
O Agile (zwinnym sposobie myślenia i działania) można przeczytać wiele, ale warto zastanowić się, jak można zastosować to podejście do wprowa dzania modelu pracy hybrydowej. Kim w modelu hybrydowym będzie klient ostateczny, dla którego zgodnie z Agile dostarczamy wartość? Jaką rolę odgrywa tu testowanie? Jak zatem wykorzystać podejście evidence-based thinking?
arrow_forward_ios
EKSPERT RADZI
Bariery w zmianie
Jak powinna radzić sobie z nimi organizacja?
John P. Kotter, emerytowany profesor przywództwa w Harvard Business School, uważa, że zbyt wielu menedżerów nie zdaje sobie sprawy, iż transformacja to proces, a nie jednorazowe wydarzenie. Badania pokazują, że tylko 30 proc. zmian zachodzących w firmach kończy się sukcesem1. Dlaczego tak się dzieje i na co zwracać uwagę, aby zmiana była trwała, a wdrożone rozwiązania skuteczne?
arrow_forward_ios
STUDIUM PRZYPADKU
Nie ma innowacyjności bez różnorodności
Jak 3M buduje kulturę równego traktowania?
Wyrównanie proporcji płci wśród pracowników, wskaźnik zróżnicowania menedżerów na poziomie 65 proc. czy uwrażliwienie pracowników na potrzeby społeczności LGBT+ to tylko niektóre z planów 3M dotyczących wspierania różnorodności i włączania w firmie. Oddział w Polsce angażuje się w globalne działania 3M z tego zakresu, realizując wiele niestandardowych działań skierowanych do wszystkich grup pracowników.
arrow_forward_ios
PRAWO
Czas na zmiany w zasiłkach
Jakie nowelizacje w zakresie ubezpieczeń społecznych zostaną wprowadzone od 2022 roku?
Przedsiębiorcy jako płatnicy składek do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, jak również osoby ubezpieczone, muszą być gotowi na liczne zmiany, jakie przewidział polski ustawodawca w zakresie przepisów z zakresu ubezpieczeń społecznych od 1 stycznia 2022 r., a dokładnie w ustawie o systemie ubezpieczeń społecznych.
arrow_forward_ios
PRZEGLĄD MEDIÓW ZAGRANICZNYCH
Przegląd mediów zagranicznych
Gadżety W tekście „Top holiday gift guide, gadgets under $300” Anna Verasai wymienia technologiczne gadżety, które warto podarować na święta: 1. Fitbit Blaze – monitor fitness z kolorowym ekranem dotykowym i różnymi paskami, które można dobrać do swojego stylu. 2. Amazon Kindle Paperwhite – e-czytnik z wyświetlaczem o wysokiej rozdzielczości i dużej pamięci. 3. Inteligentny termometr – pomaga...
arrow_forward_ios
PO GODZINACH
Jak zrobić profesjonalą prezentację? (część 1)
Nowadays presentation skills are required in almost every field of business, and the key to delivering effective, powerful and interesting presentatio...
arrow_forward_ios
Książki
Adam Grant Leniwy umysł Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa 2021 W szybko zmieniającym się świecie liczy się elastyczne myślenie, zdolność do analizy przy...
arrow_forward_ios
MIESIĘCZNIK
Prawo pracy i wynagrodzenia w praktyce kadrowej nr 16
I. PRAWO PRACY Wymiary czasu pracy w 2022 r. – ustalanie i planowanie Wymiar czasu pracy w 2022 r. dla pracownika pełnoetatowego wyniesie 2008 godzin, co daje 251 dni roboczych. Pracodawcy, planując czas pracy na przyszły rok, powinni uwzględnić 13 dni świątecznych wolnych od pracy, w tym 4 dni przypadające w niedzielę, które nie obniżają wymiaru czasu pracy. Powinni również pamiętać o oddaniu...
arrow_forward_ios