Czy CSR to hipokryzja i przeżytek?
Zmieniający się na naszych oczach świat i transformacja wielu dziedzin życia, wymuszona nieoczekiwanymi zdarzeniami, stawia przed firmami pytania o odpowiedzialność za skutki swojej działalności, wpływ na środowisko społeczne i naturalne, wreszcie – o efekty tak chętnie podejmowanych inicjatyw CSR-owych. Czy działania firm w tym obszarze są szczere, czy też wyrachowane? Co o tym sądzą uczestnicy debaty oksfordzkiej?
Stwierdzenie, że społeczna odpowiedzialność biznesu (Corporate Social Responsibility – CSR) to zasłona dymna hipokryzji w biznesie, jest prowokujące i podaje w wątpliwość czyste i jasne intencje osób realizujących w firmach tę ideę. A tak właśnie sformułowane zdanie o CSR było tezą debaty w stylu oksfordzkim, jaka odbyła się podczas IX Konferencji Nienieodpowiedzialnych pod hasłem „Nieczystość....