Ofiary czy beneficjenci technologii?
Zacznijmy od dość oczywistej tezy mówiącej, że cyfrowa transformacja procesów HR jest już z nami obecna od dłuższego czasu. Jesteśmy zresztą uczestnikami znacznie szerszego trendu związanego z digitalizacją coraz szerszych zakresów naszego życia. Po kilkunastu miesiącach pandemii nie zastanawiamy się na przykład nad tym, czy ludzie mogą pracować zdalnie, wykorzystując różnorodne platformy komunikacyjne – stało się to wręcz oczywistą formą pracy (zapewne nie dla wszystkich, ale jednak). Można wręcz powiedzieć, że dzięki rozwiązaniom technologicznym praca w coraz większym stopniu przychodzi do nas, a nie my do pracy.
Dla środowiska HR oznacza to, że także musi iść naprzód, szukając i wykorzystując rozwiązania technologiczne prowadzące do uproszczenia działań, integracji prowadzonych procesów oraz realizacji projektów z wykorzystaniem zaawansowanych narzędzi analitycznych. Coraz liczniejsze systemy IT umożliwiają zespołom HR wejście na zupełnie inny poziom funkcjonowania. Wiemy oczywiście, że trzeba wziąć pod...