Kompetencje matematyczne handlowców
Nowoczesny Key Account Management musi cechować zwinność w dostosowywaniu się do dynamicznie zmieniającej się sytuacji rynkowej i oczekiwań klientów. Dlatego nowocześni handlowcy powinni znać nie tylko techniki negocjacyjne, ale jednocześnie mieć wiedzę i umiejętności z zakresu samodzielnego tworzenia scenariuszy biznesowych, ewaluacji ich rentowności i podejmowania decyzji na podstawie danych liczbowych. To równocześnie sposób na budowanie kultury odpowiedzialności w organizacji.
Rynek jest trudny – bez prawa zwrotu tego nie kupię. Wasza konkurencja ma tańszą ofertę, do tego oferuje dodatkowe rabaty i dłuższy termin płatności. Takie sformułowania ze strony klientów to codzienna rzeczywistość biznesowa przedstawicieli handlowych jak i Key Account Managerów w wielu firmach.
W konsekwencji zwierzchnicy działów sprzedaży regularnie słyszą prośby swoich podwładnych dotyczące...