Kultura relacji
Żyjemy w czasach osłabiających się więzi. Pandemia tylko przyspieszyła ten proces – z dnia na dzień z organizacji praktycznie zniknęły dawne społeczne rytuały, a drugi człowiek realnie stał się źródłem zagrożenia. Przestaliśmy bywać na warsztatach, szkoleniach, wyjazdach integracyjnych, a nawet zwykłych spotkaniach. Dodatkowo młode pokolenie ma zupełnie inne podejście do budowania relacji, wyraźnie rozgraniczając życie zawodowe od towarzyskiego. Czy w związku z tym relacje przestaną być istotne w życiu firmowym?
Zmienia się rola i charakter relacji. Dziś podstawową wartością jesteśmy my sami. Spędzanie czasu razem, tak istotne jeszcze kilka lat temu, traci swoje znaczenie na rzecz smartfona. Wartością staje się wygoda, lubimy, kiedy wszystko przychodzi nam łatwo i przyjemnie, a tworzenie i utrzymywanie relacji wymaga wysiłku. Zanika kultura rozmowy, potrzebę przynależności zaspokajamy znacznie łatwiej...