tocTable of Contents
clearHide
ZARZĄDZANIE
Nr 4»Personel i Zarządzanie

Wspierając innych, wspieramy siebie

Dziś wśród poszukiwanych kompetencji, będących gwarantem skutecznego przywództwa, wymienia się między innymi zarządzanie emocjami, aktywne słuchanie, tworzenie sieci wsparcia, autentyczność i empatię. Ponadto niezbędna dla liderów staje się odwaga do wprowadzania zmian, także we własnym postępowaniu. Równocześnie, aby być skutecznym liderem, trzeba realizować zakładane cele, udzielać negatywnych informacji zwrotnych, podejmować niepopularne decyzje, a czasami zwalniać. Pogodzenie tych postaw jest trudne, ale czy niemożliwe?
Najnowsze badania wskazują, że aby być naprawdę skutecznym i budować stabilne organizacje, lider musi okazywać zarówno mądrość, jak i współczucie. Mądre współczujące przywództwo oznacza zdolność do realizowania trudnych zadań w ludzki sposób. I taki model przywództwa zdaje się być najwłaściwszy na nadchodzące czasy. Jak to jednak osiągnąć i czy to się opłaca? Analizując modele przyszłych...

  • Aleksandra Płomień-Dolacka
    AuthorAleksandra Płomień-Dolacka
    Psycholog, Executive Coach i konsultant kariery w Lee Hecht Harrison Polska