Deja vu?
Shutterstock
Dziś wielu pracodawców i HR-owców ma wrażenie, że sytuacja się powtarza. Wraz z pandemią koronawirusa zaczął się okres zmian, zawirowań i niepewności. Gdy organizacjom udało się już oswoić z nową rzeczywistością, przyszedł czas na kolejne wyzwania. Pandemiczny rozdział jest już wprawdzie niemal zamknięty, ale na horyzoncie tlą się nowe trudności, związane m.in. z inflacją i sytuacją ekonomiczną. Dlatego pracownicy potrzebują teraz przede wszystkim benefitów finansowych, dzięki którym poczują się odciążeni w rosnących wydatkach. W przetasowaniu koszyka świadczeń pomogą nowe przepisy prawne i udogodnienia podatkowe.
Tak jak w pandemii działy HR szukały rozwiązań, które mogłyby zrekompensować ograniczony dostęp do benefitów z powodu lockdownów, tak teraz nadszedł etap kolejnych przetasowań w koszykach świadczeń. Podobnie jak dwa lata temu, tak obecnie pracodawcy i HR-owcy stoją w obliczu pytań: jak utrzymać motywację i zaangażowanie pracowników? Które świadczenia straciły na znaczeniu, a które warto...