tocTable of Contents
clearHide
ZARZĄDZANIE
Nr 9»Personel i Zarządzanie

Fałszywy przekaz

Shutterstock
Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2022”, przeprowadzonego przez Fundację Digital Poland, wynika, że aż 8 na 10 dorosłych Polaków doświadczyło dezinformacji, a najbardziej na fake newsy podatni są młodzi ludzie ufający mediom społecznościowym. Badanie pokazuje, że prawdziwym dezinformacyjnym rajem są social media oraz telewizja, która jednocześnie dla 2/3 badanych osób jest podstawowym źródłem informacji o Polsce i świecie.
Dezinformacja jest obecnie jednym z największych wyzwań w przestrzeni cyfrowej. Biorąc pod uwagę wieloaspektowość samego pojęcia, zagrożenia związane z dezinformacją odnoszą się zarówno do państwa i jego struktur, społeczeństwa oraz sposobu jego funkcjonowania, a także bezpośrednio oddziałują na politykę i biznes. Bezprecedensowe tempo rozwoju nowych technologii, internetu, a także mediów...

  • Marta Telus
    AuthorMarta Telus
    Praktyk w zakresie implementacji działań marketingowych w kanałach digital. Absolwentka kursu Professional Diploma in Digital Marketing organizowanego przez Digital Marketing Institute. Doktorantka w Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.