tocTable of Contents
clearHide
ZARZĄDZANIE
Nr 9»Personel i Zarządzanie

Dyskurs organizacji

Shutterstock
We współczesnym świecie BANI (brittle – kruchy, anxious – niespokojny, non-linear – nieliniowy, incpreceptible – niezrozumiały), gdzie elastyczność organizacji często decyduje o jej przetrwaniu, aby sprawnie zarządzać, trzeba przede wszystkim rozumieć złożoność systemu, jakim ta organizacja jest. Jednym z kluczowych elementów rozumienia złożoności systemowej jest dyskurs organizacyjny.
Dyskurs stanowi zestaw normatywnych założeń, które są niepodważalne, traktowane jako pewnik oraz mających wpływ na tok myślenia o wszystkim, o czym myślimy1. Dyskursy determinują nasze myślenie, nie potrafimy myśleć poza nimi. Dyskurs organizacyjny, tak jak przekonania człowieka, wspiera lub ogranicza działania. Świadomość roli dyskursu pozwala na skutecznie projektowanie nie tylko wdrożeń, ale...

  • dr Katarzyna Pilipczuk
    Authordr Katarzyna Pilipczuk
    Założycielka InnerMastering® Institute, wiceprezes zarządu i Senior Partner