tocTable of Contents
clearHide
Nr 10»Personel i Zarządzanie

Sprawczość dająca satysfakcję

Shutterstock
Poziom zaangażowania pracowników w ostatnich latach spada. Niedawno opublikowane wyniki badań firmy Kincentric pokazują, że wskaźnik ten w trzecim kwartale 2021 r. wynosił zaledwie 45 proc., podczas gdy w roku 2020 kształtował się, zależnie od kwartału, na poziomie 65–75 proc. Najprawdopodobniej jedną z ważniejszych przyczyn obniżonego zaangażowania był lockdown i przymusowa praca zdalna, co rozluźniło relację pracownika z firmą. To rozluźnienie kładzie się cieniem na wiele aspektów zarządzania. Efektem tego spadku jest nie tylko mniejsza lojalność i wyższa rotacja pracowników, ale także obniżona skłonność pracowników do podejmowania decyzji. Czy decyzyjność można kształtować i jak zwiększyć skłonność pracowników do samodzielnego decydowania?
Gdy świat pędzi naprzód, a rzeczywistość biznesowa polega często na konieczności gaszenia pożarów lub błyskawicznego reagowania na pojawiające się okazje, gotowość pracownika do samodzielnego podejmowania decyzji jest po prostu niezbędna. Często godziny, a nie dni czy tygodnie decydują o tym, czy przedsiębiorstwo poradzi sobie z nowym wyzwaniem. Zrozumienie sytuacji Łatwiej jest generować trafne...

  • Aldona Kucner
    AuthorAldona Kucner
    Trener i doradca w obszarach marketingu, innowacji i przedsiębiorczości z ponaddwudziestoletnim doświadczeniem w biznesie. Od 2007 r. prowadzi firmę Aldo Communication. Posiada Międzynarodowy Certyfikat Trenera Zarządzania Thames Valley University. Prowadzi blog kursnainnowacje.pl. Autorka książek „Przeklęte drobiazgi” i „Jak zostać kreatywnym przedsiębiorcą”.