tocTable of Contents
clearHide
Nr 11»Personel i Zarządzanie

Skalowalne zachowanie

Shutterstock
Kompetencje są jednym z najczęstszych pojęć używanych przez specjalistów personalnych i menedżerów. Gdy mowa o rekrutacji, selekcji, rozwoju czy ocenie pracowników, kompetencje są ich nieodłącznym elementem. Skoro są one częścią tak wielu procesów personalnych, to niezbędne jest stworzenie systemu, który w sposób kompleksowy umożliwiałby zarządzanie kompetencjami pracowników w organizacji. W jaki sposób zacząć?
Najpierw warto przyjrzeć się samemu słowu „kompetencje”. Najprościej ujmując, są to wiedza, umiejętności i postawy pracownika, które umożliwiają mu wykonywanie zadań zawodowych na odpowiednim poziomie. Kompetencje przejawiają się w konkretnych zachowaniach, które są obserwowane podczas wykonywania pracy. Czasami jedna kompetencja jest związana z jedną kategorią zadań, podczas gdy inna może być...

  • Kamila Ludwikowska
    AuthorKamila Ludwikowska
    CEO w Cross Cultural Intelligence, coach ACC ICF i trener biznesu w zakresie rozwoju kompetencji menedżerskich, społecznych i kulturowych; praktyk, badacz i wykładowca w zakresie HRM; doktor nauk o zarządzaniu