tocTable of Contents
clearHide
ŚWIAT COACHINGU
Nr 12»Świat coachingu

Lider na miarę czasu

Shutterstock
Celem szkół biznesu jest rozwój kompetencji wymaganych od przyszłych liderów. Jednocześnie od wielu lat te same szkoły są krytykowane za to, że wspomagają menedżerów w rozwoju wszystkich kompetencji potrzebnych liderom, do których zalicza się w szczególności umiejętności miękkie, krytyczną analizę zachowań etycznych, kreatywność i innowacyjność. Rozwój przyszłych liderów, potrafiących sprostać wyzwaniom zrównoważonej i inkluzyjnej gospodarki w zglobalizowanym świecie, będzie wymagał od szkół biznesu nie tylko rozwoju wiedzy i kompetencji, ale także świadomości i tożsamości przyszłych liderów.
Wymagać to będzie jednak innego spojrzenia na ich edukację, które powinno się wpisywać w ideę uczenia się przez całe życie – lifelong learning. Koncepcja ta poświęcona jest całkowicie rozwojowi kapitału ludzkiego i bezpośrednio przekłada się na rozwój w trzech obszarach: osobistym, dla organizacji, a finalnie dla rozwoju gospodarczego (Lindeman 1926, Lendzion, 2015). Koncepcja ta nie tylko jest...