tocTable of Contents
clearHide
EKSPERT RADZI
Nr 1»Personel i Zarządzanie

Błądzić jest rzeczą ludzką...

Shutterstock
Historia i potoczne myślenie dają wiele ludowych mądrości dotyczących błędów. Generalnie podkreślany jest aspekt rozwojowy popełniania pomyłek czy omyłek. Czy jednak każdą awarię wykorzystujemy jako szansę na poprawę w przyszłości? Teoretycznie każdy z nas wie, że błądzić jest rzeczą ludzką, ale… wielu menedżerów twierdzi: „Moi pracownicy powinni myśleć i nie popełniać żadnych pomyłek”. Dlaczego robimy błędy i czy mogą one przynieść pożytek?
Powodów powstawania błędów jest wiele – zapewne do najczęstszych należą różne braki: brak czasu, zastanowienia się, dostatecznej liczby informacji itp. Oprócz masy zewnętrznych powodów, niestety, często sami popełniamy błędy, np. poprzez pewne specyficzne działanie naszego mózgu. Izraelsko-amerykański psycholog, Daniel Kahneman, opisał dwa tryby myślenia: System 1 – działający w sposób szybki...

  • Dorota Jurzysta
    AuthorDorota Jurzysta
    Praktyk biznesu z ponad 15-letnim doświadczeniem w kierowaniu spółkami prawa handlowego (CEO, prezes zarządu). Obecnie specjalizuje się w doradztwie partycypacyjnym w obszarze formułowania, planowania i wdrażania strategii rozwoju, przeprowadzania zmian oraz zwiększania efektywności biznesowej firm.