tocTable of Contents
clearHide
ZARZĄDZANIE
Nr 2»Personel i Zarządzanie

Cele to praca zespołowa

Choć wszyscy trochę boimy się celów, ostatecznie także je cenimy. Praca w organizacji, która celów nie formułuje, powoduje większe ryzyko i poczucie niepewności. Kiedy wiemy, jakie oczekiwania stawia się przed nami, rozumiemy naszą rolę, wiemy, czy jesteśmy w stanie jej sprostać, poznajemy, jak blisko jesteśmy realizacji swoich zadań. Co zatem zrobić, by cele nie były listą pobożnych życzeń, ale faktycznym i możliwym do wykonania planem?
Zarządzanie oparte na celach oznacza, że nasi przełożeni rozumieją biznes, lepiej zarządzają zasobami, ufają swoim pracownikom. To tyle teorii, bo oczywiście wielu z nich rzuca celami jak z rękawa i oczekuje rzeczy nierealnych. Wtedy cele, zamiast motywować, zniechęcają i demoralizują załogę. Cele biznesowe to – krótko mówiąc – te sprawy, na których chcemy się skupić w najbliższym czasie....

  • Aldona Kucner
    AuthorAldona Kucner
    Trener i doradca w obszarach marketingu, innowacji i przedsiębiorczości z trzydziestoletnim doświadczeniem w biznesie. Właściciel firmy Q-Aldo Communication. Prowadzi blog kursnainnowacje.pl. Autorka książek „Przeklęte drobiazgi”, „Jak zostać kreatywnym przedsiębiorcą” oraz „Metodyka prowadzenia spotkań typu Smart Lab wspierających proces przygotowania Business Technology Roadmaps”.