tocTable of Contents
clearHide
Nr 3»Personel i Zarządzanie

Język niewskazujący na płeć

Shutterstock
Podczas gdy w niektórych organizacjach wciąż prowadzona jest debata czy orientacja psychoseksualna i tożsamość płciowa są tematami, które w ogóle powinny być obecne i podejmowane w miejscach pracy, młodzież i młodzi dorośli logują się na TikToka, Instagram czy Discorda i oznaczają swoje preferowane zaimki. Jest to dla nich naturalne, wręcz oczywiste. I tę oczywistość wnoszą ze sobą dzisiaj również do ich życia zawodowego. Czy współczesne organizacje dostrzegają w tym wartość, czy raczej jest to niedogodnością, z którą (nie) muszą sobie radzić?
Co piąta osoba z generacji Z identyfikuje się jako osoba LGBTQ+. Pokazują to badania Gallupa wykonane w Stanach Zjednoczonych i opublikowane w lutym 2022 r. Generacja Z to już nie tylko młodzież, ale i młode osoby dorosłe obecne na rynku pracy – mają między 19 a 25 lat. „Urodziły się ze smartfonem w dłoni” w czasach, kiedy marsze równości przechodziły rokrocznie przez kilkanaście polskich miast,...

  • Dawid Wojtyczka
    AuthorDawid Wojtyczka
    Konsultant ds. różnorodności, trener biznesu przy Federacji Znaki Równości, dwukrotnie nominowany do LGBT+ Diamonds Award za prowa-dzenie sieci pracowniczej, stypendysta programu MBA to the Open World.
  • Dominika Sadowska
    AuthorDominika Sadowska
    Prawniczka, mediatorka, trenerka biznesu specjalizująca się w zarządzaniu różnorodnością i budowaniu kultury włączenia, założycielka Divercity+