Język niewskazujący na płeć
Podczas gdy w niektórych organizacjach wciąż prowadzona jest debata czy orientacja psychoseksualna i tożsamość płciowa są tematami, które w ogóle powinny być obecne i podejmowane w miejscach pracy, młodzież i młodzi dorośli logują się na TikToka, Instagram czy Discorda i oznaczają swoje preferowane zaimki. Jest to dla nich naturalne, wręcz oczywiste. I tę oczywistość wnoszą ze sobą dzisiaj również do ich życia zawodowego. Czy współczesne organizacje dostrzegają w tym wartość, czy raczej jest to niedogodnością, z którą (nie) muszą sobie radzić?
Co piąta osoba z generacji Z identyfikuje się jako osoba LGBTQ+. Pokazują to badania Gallupa wykonane w Stanach Zjednoczonych i opublikowane w lutym 2022 r. Generacja Z to już nie tylko młodzież, ale i młode osoby dorosłe obecne na rynku pracy – mają między 19 a 25 lat. „Urodziły się ze smartfonem w dłoni” w czasach, kiedy marsze równości przechodziły rokrocznie przez kilkanaście polskich miast,...