tocTable of Contents
clearHide
TEMAT NUMERU
Nr 4»Personel i Zarządzanie

Empatyczne dostrojenie

Nieznane
Czy dostrzegasz i interesujesz się tym, dlaczego Hiszpan mówi dynamicznie, a partner z Indii zadaje ci wiele pytań o życie prywatne? Dlaczego mieszkańcy krajów Beneluksu komunikują się w sposób bezpośredni, a dla Japończyków bardzo istotna jest hierarchia i związana tym określona etykieta spotkań? Albo też dlaczego Amerykanie podczas udzielania informacji zwrotnej nie przekazują w bezpośredni sposób negatywnych informacji? Odpowiedzi na te pytania pozwolą lepiej zrozumieć inne kultury i ułatwić kontakty biznesowe.
Świat biznesu staje się coraz bardziej zglobalizowany. Zastosowanie technologii cyfrowych zwiększyło możliwości posiadania klientów czy współpracowników w różnych częściach świata. Umiejętności komunikacyjne i budowanie relacji od zawsze stanowiły o sukcesie firm. Dziś jednak rozumienie różnorodnych kultur i poruszanie się w nich jest jednym z kluczowych czynników osiągnięcia przewagi...

  • Kamila Ludwikowska
    AuthorKamila Ludwikowska
    CEO w Cross Cultural Intelligence, coach ACC ICF i trener biznesu w zakresie rozwoju kompetencji menedżerskich, społecznych i międzykulturowych; praktyk, badacz i wykładowca w zakresie HRM; doktor nauk o zarządzaniu.
  • Aleksandra Jaskólska
    AuthorAleksandra Jaskólska
    CEO w Cross Cultural Intelligence, trener w zakresie rozwoju kompetencji społecznych i międzykultu rowych; badacz i wykładowca w zakresie kwestii kulturowych w stosunkach międzynarodowych; doktor nauk o polityce i administracji.