Empatyczne dostrojenie
Czy dostrzegasz i interesujesz się tym, dlaczego Hiszpan mówi dynamicznie, a partner z Indii zadaje ci wiele pytań o życie prywatne? Dlaczego mieszkańcy krajów Beneluksu komunikują się w sposób bezpośredni, a dla Japończyków bardzo istotna jest hierarchia i związana tym określona etykieta spotkań? Albo też dlaczego Amerykanie podczas udzielania informacji zwrotnej nie przekazują w bezpośredni sposób negatywnych informacji? Odpowiedzi na te pytania pozwolą lepiej zrozumieć inne kultury i ułatwić kontakty biznesowe.
Świat biznesu staje się coraz bardziej zglobalizowany. Zastosowanie technologii cyfrowych zwiększyło możliwości posiadania klientów czy współpracowników w różnych częściach świata. Umiejętności komunikacyjne i budowanie relacji od zawsze stanowiły o sukcesie firm. Dziś jednak rozumienie różnorodnych kultur i poruszanie się w nich jest jednym z kluczowych czynników osiągnięcia przewagi...