Zrobić to po ludzku
Rozpoczęte w październiku 2022 r. przez spółkę Twitter masowe zwolnienia odbiły się na świecie szerokim echem. Nie tylko z uwagi na skalę zwolnień w jednym z gigantów z branży technologicznej, lecz także z uwagi na okoliczności i warunki, w jakich się odbyły i nadal odbywają. Jakie działania należy podjąć, aby minimalizować straty i zakończyć współpracę z pracownikiem z szacunkiem, jednocześnie dbając o dobro firmy, jej dalsze działanie i zapewnienie miejsc pracy pozostałym osobom?
Choć to o Twitterze było najgłośniej, proces redukcji dotknął również innych gigantów z branży. Według portalu Layoffs.fyi, monitorującego cięcia kadrowe w branży ICT, zaledwie w ciągu czterech dni (23–26.01.2023) liczba spółek technologicznych, które ogłosiły w tym roku plany zwolnień pracowników, wzrosła ze 173 do 200. Z kolei portal rekrutacyjny TrueUp Tech śledzący od początku zeszłego roku...