tocTable of Contents
clearHide
EKSPERT RADZI
Nr 6»Personel i Zarządzanie

Współistnienie kulturowe

Shutterstock
Współpraca na poziomie międzynarodowym wymusza na organizacjach i ich menedżerach pozyskiwanie nowych kompetencji w zakresie zarządzania pracownikami z różnych kultur. Nie wystarczy dziś już tylko znajomość języka obcego, dużo ważniejsze jest zrozumienie wartości, postaw i zachowań, które związane są z kulturami narodowymi. Na co zatem zwracać uwagę, zatrudniając obcokrajowców?
Istnieje wiele czynników, które przyczyniły się do wzrostu znaczenia zarządzania różnorodnością w ostatnich latach. Poniżej najważniejsze z nich. Globalizacja gospodarki – wraz rosnącą liczbą firm działających na arenie międzynarodowej zarządzanie różnorodnością, zwłaszcza w jej aspekcie różnic międzykulturowych, stało się kluczowe dla sukcesu organizacji. Wymiana handlowa, inwestycje zagraniczne...

  • Dorota Jurzysta
    AuthorDorota Jurzysta
    Praktyk biznesu z ponad 15-letnim doświadczeniem w kierowaniu spółkami prawa handlowego (CEO, prezes zarządu). Obecnie specjalizuje się w doradztwie partycypacyjnym w obszarze formułowania, planowania i wdrażania strategii rozwoju, przepr