Mówić tak, żeby inni słuchali
Od wielu lat trwają dyskusje na temat umiejętności działu HR w posługiwaniu się językiem korzyści biznesowych w promowaniu realizowanych projektów – począwszy od wykazania potrzeby wdrożenia danego projektu, aż po mierzalne parametry biznesowe, zrozumiałe dla pracowników operacyjnych, w tym liderów na wszystkich szczeblach. Jak pokazuje praktyka, tylko niewielka grupa HR-owców potrafi to zrobić, i do tego w ograniczonym zakresie. Dlaczego tak się dzieje i jak można to zmienić?
Żaden dział firmy nie istnieje w próżni i codziennie musi wchodzić w interakcje z innymi działami oraz środowiskiem zewnętrznym (klienci, rynek pracy, urzędy, partnerzy). Jednocześnie każde środowisko ma tendencję tworzenia swojego kręgu, co wyraża się także własną interpretacją świata i swojej w nim roli. W efekcie tego często powstaje specyficzny język, adekwatny właśnie do tejże interpretacji...