tocTable of Contents
clearHide
Nr 10»Personel i Zarządzanie

Nowe pokolenie, nowe oczekiwania

Shutterstock
Dziś organizacje muszą poszukiwać nowych sposobów, aby pozyskać i (przede wszystkim!) utrzymać młode talenty, które wniosą świeże spojrzenie i innowacyjne pomysły. Pokolenie absolwentów, stawiające pierwsze kroki na rynku pracy, ma nieco inne priorytety niż ich poprzednicy. Jak zatem dostosować strategie rekrutacyjne i ścieżki rozwoju, aby spełnić oczekiwania młodych ludzi i wykorzystać potencjał, jaki niosą ze sobą?
Pracodawcy dobrze znają potrzeby i wymagania osób z pokolenia Baby Boomers, zdążyli też poznać pokolenia X i Y. Na rynek pracy wkracza kolejne pokolenie – Z, znane również jako pokolenie Centennials lub Gen Z. To grupa osób urodzonych po roku 1995. Ich oczekiwania względem kariery i wykonywanej pracy są diametralnie różne od tych, na które do tej pory odpowiadali pracodawcy. Pokolenie Z wychowało...

  • Agata Szymczak
    AuthorAgata Szymczak
    Opiekun Programu Akademia Sukcesora, Instytut Biznesu Rodzinnego