tocTable of Contents
clearHide
Nr 2»Personel i Zarządzanie

Zarządzanie (z) poczuciem humoru

Shutterstock
Poczucie humoru nie jest kompetencją. Nie jest też wiedzą ani umiejętnością. A jednak wymienia się je jako jedno z wymagań w ogłoszeniach rekrutacyjnych. Prawie każdy z nas uważa, że ma poczucie humoru. A jego brak u kogoś jest postrzegany jako wada. Czym zatem jest poczucie humoru? I jaką funkcję pełni w zespole i zarządzaniu?
Definicja poczucia humoru jest równie trudna do skonstruowania jak przyjaźni, miłości czy charyzmy. Łatwiej nam zdefiniować kompetencje, takie jak: komunikatywność, zdolności analityczne czy proaktywność. Tyle że zbadanie kompetencji nie jest łatwe i wymaga nieco czasu. Natomiast to, czy ktoś ma poczucie humoru, rozpoznajemy już w pierwszych chwilach spotkania. Jeżeli jednak chcielibyśmy zwrócić...

  • Łukasz Radzikowski
    AuthorŁukasz Radzikowski
    Psycholog, ma 20 lat doświadczenia w HR; obecnie Senior Talent Acquisition Specialist w dziale People w CBRE Polska, wykładowca akademicki, trener i przewodnik po Warszawie.