Home Page
News
Library
Subscription
About Us
search
search
account_circle
Log In
Reading e-edition Nr 2
Buy
close
close
shopping_cart
1. Product Selection
account_circle
2. Log In
thumb_up
3. Order Confirmation
credit_card
4. Payment
Single Release
Nr 2
Price:
49,50 PLN
Back
Next
1360px
Table of Contents
OD REDAKCJI
Od redakcji
Niedobór pracowników to obecnie problem większości organizacji, również tych z sektora produkcyjnego. Dane z raportu Gi Group Holding „Branża produkcyjna – Globalne trendy HR 2023” wskazują, że aż 78 proc. firm ma trudności ze znalezieniem zarówno pracowników fizycznych, jak i wykwalifikowanej kadry. Dla branży produkcyjnej stanowi to szczególne wyzwanie, ponieważ praca na stanowiskach fizycznych...
arrow_forward_ios
REKOMENDACJA
Rekomendacja
Rozwój technologiczny wpływa na wiele obszarów naszego codziennego funkcjonowania, a w ostatnim czasie w sposób szczególny dotyka współczesnego rynku pracy. Dziś coraz ważniejsze staje się zrozumienie, w jaki sposób nowe technologie wpływają i będą wpływać w przyszłości na efektywność biznesową wszystkich rodzajów firm i ich pracowników. Niektóre zadania, które wcześniej były wykonywane przez...
arrow_forward_ios
Z BRANŻY
Z branży
Zestresowany marketingowiec Choć ponad 62 proc. pracowników działów marketingu i PR jest zadowolonych ze swojego miejsca pracy, aż 70 proc. z nich postrzega je jako bardzo stresujące lub odczuwa umiarkowany stres z powodu wykonywanych obowiązków. To najwięcej spośród wszystkich grup zawodowych badanych przez SW Research na potrzeby „Raportu wynagrodzeń i trendów w przedsiębiorstwach” Grafton...
arrow_forward_ios
OPINIE
Jakie najważniejsze cele w obszarze employer brandingu powinny dziś wyznaczyć sobie organizacje?
Magdalena Woźniak Brand Communication & CSR Manager w Capgemini Polska W obliczu obecnej sytuacji na polskim rynku pracy przedsiębiorstwa powinny wyznaczyć sobie wiele celów z zakresu employer brandingu, aby skutecznie konkurować o najbardziej wybitnych pracowników. Poniżej przedstawiam kilka kluczowych aspektów, które warto uwzględnić. Należy jednak pamiętać, że wybór konkretnych celów zależy od...
arrow_forward_ios
WYWIAD
Przywództwo w erze synergii człowieka z maszyną
Rozmowa z Małgorzatą Jakubicz, propagatorką przywództwa służebnego, o tym, czy idea humanizmu w zarządzaniu uchroni świat przed dominacją sztucznej in...
arrow_forward_ios
Doświadczaj edukacji
Rozmowa z Marleną Wieteską, ekspertką ds. innowacji i mentorką na Uczelni Łazarskiego i Lazarski University of Technology, o rozwoju kompetencji oraz ...
arrow_forward_ios
Kompetencje ważniejsze niż stereotypy
Wywiad z Martą Jurewicz-Majszczyk, dyrektorką ds. zasobów ludzkich w Bureau Veritas, odpowiedzialną za Polskę, kraje Bałtyckie, Czechy, Słowację oraz Ukrainę, pełniącą również funkcję menedżerki ds. rozwoju talentów, o korzyściach płynących z wprowadzania polityk równościowych w firmie
arrow_forward_ios
RAPORT
Kiedy nadejdzie hossa?
Sytuacja kobiet w zarządach i radach nadzorczych spółek giełdowych
Dyrektywa Unii Europejskiej zobowiązuje państwa członkowskie, aby do czerwca 2026 r. przynajmniej 40 proc. stanowisk dyrektorów niewykonawczych lub 33 proc. wszystkich stanowisk kierowniczych dużych spółek giełdowych zajmowały osoby niedostatecznie reprezentowanej płci. Dane z badania przeprowadzonego przez Fundację Liderek Biznesu pokazują, że wprowadzanie różnorodności w spółkach wciąż jest na początkowym etapie.
arrow_forward_ios
SEKCJA PARTNERSKA
Zadbaj o naturalne paliwo do pracy
Jedzenie w pracy a wydajność pracowników produkcji
Wśród wyzwań związanych z zarządzaniem pracownikami fizycznymi często pomijany jest jeden z kluczowych elementów wpływających na ich wydajność i dobre...
arrow_forward_ios
Jedna diagnoza, wiele ścieżek działania
Co zyskuje firma, korzystając z profesjonalnych narzędzi badania kompetencji?
Diagnoza kompetencyjna pomaga określić stopień dopasowania umiejętności pracownika do aktualnych potrzeb organizacji. Można to oceniać na różne sposob...
arrow_forward_ios
TEMAT NUMERU
Rola pracownika nadal kluczowa
Jak automatyzacja i cyfryzacja wpłyną na kompetencje i zatrudnienie w branży produkcyjnej?
Sektor produkcyjny jest uważany za jeden z fundamentów rozwoju gospodarczego i społecznego kraju, mimo że odczuwa skutki ogólnej niepewności gospodarc...
arrow_forward_ios
Blue collars
Czyli jak zarządzać pracownikami produkcyjnymi?
Niewystarczająca dostępność pracowników fizycznych, duża rotacja i rosnąca presja płacowa – to jedynie kilka z wielu wyzwań, z którymi mierzą się HR-o...
arrow_forward_ios
Napędzani energią
Wdrożenie programu wellbeingu w zakładach produkcyjnych Hitachi Energy w Łodzi
Rośnie świadomość firm produkcyjnych w zakresie potrzeby inicjowania działań prozdrowotnych dla pracowników. Jednak wprowadzenie takiego programu w halach fabrycznych nie jest ani proste, ani łatwe. Działy HR często nie wiedzą, jak podejść do tego procesu, aby zachęcić pracowników do udziału. Jednak, jak pokazuje doświadczenie kampusu Hitachi Energy w Łodzi, efektywne wdrożenie wellbeingu w zakładach produkcyjnych jest możliwe i co ważne, skutkuje wzrostem poziomu satysfakcji pracowników.
arrow_forward_ios
CO SŁYCHAĆ W HR
Co słychać w HR
Marta Florczak Członkini zarządu ds. personalnych w Lidl Polska Lidl Polska funkcjonuje już ponad 21 lat, ma ponad 850 sklepów na terenie całej Polski i stale się rozwija. Rozwój firmy musi iść w parze z rozwojem personelu. Co zakłada strategia personalna w obszarze learning & development na nadchodzące lata? Nasz intensywny rozwój zawdzięczamy ciągłej ekspansji oraz podnoszeniu standardów już...
arrow_forward_ios
ZARZĄDZANIE
Zarządzanie (z) poczuciem humoru
Czyli jak wykorzystać dowcip w budowaniu relacji i atmosfery w zespole?
Poczucie humoru nie jest kompetencją. Nie jest też wiedzą ani umiejętnością. A jednak wymienia się je jako jedno z wymagań w ogłoszeniach rekrutacyjny...
arrow_forward_ios
Przepis na nicnierobienie
Z czego wynika wyuczona bezradność pracowników?
Wyuczona bezradność to stan, w którym jednostki nabierają przekonania, że niezależnie od własnych działań nie są w stanie wpłynąć na swoją sytuację za...
arrow_forward_ios
PERSONEL
Doświadczenia, które wyzwalają energię (2)
Czy wiesz, co serwujesz swoim pracownikom?
Pracownicy przychodzą do organizacji, a odchodzą od szefa. Oznacza to, że skuszeni wizerunkiem firmy, obietnicą marki lub być może rekomendacjami znaj...
arrow_forward_ios
Nie planuj porażki
Jak dział HR może przygotować organizację do wyzwań rynku pracy?
Coraz większe oczekiwania wobec specjalistów HR powodują, że nie mogą oni skupiać się jedynie na własnej organizacji. Profesjonalista HR powinien bowi...
arrow_forward_ios
STUDIUM PRZYPADKU
Propozycja dla pracowników i kandydatów
Dlaczego i jak opracowano w mBanku Employer Value Proposition?
Pozyskanie utalentowanych pracowników z rynku pracy, którzy będą pasować do kultury organizacyjnej, wspólnie rozwijać firmę i zostaną w niej jak najdłużej to kwestie, które wymagają od HR-owców stworzenia EVP, które odzwierciedla rzeczywisty obraz organizacji i jest zgodne z doświadczeniami pracowników. Przykład mBanku pokazuje, że jest to możliwe.
arrow_forward_ios
PRAWO
Warunki wypłaty
Jak tworzyć regulamin wynagradzania w firmie? (cz. 2)
Ustalenie warunków wynagradzania za pracę w regulaminie wynagradzania dotyczy firm, które zatrudniają co najmniej 50 pracowników, nieobjętych zakładowym układem zbiorowym pracy ani ponadzakładowym układem zbiorowym pracy ustalającym warunki wynagradzania za pracę, a także przyznawania innych świadczeń dotyczących pracy. Co powinno znaleźć się w takim regulaminie?
arrow_forward_ios
PO GODZINACH
Przegląd mediów zagranicznych
Niedoskonałe boty Tekst „NTT Data promueve la inclusión laboral de personas con discapacidad utilizando inteligencia artificial” opisuje nową hiszpańs...
arrow_forward_ios
Diversity, Equity and Inclusion… What’s all the fuss about?
What’s all the fuss about?
Być może znasz już oryginalną wersję podcastu „Sennik HR”, która jest tworzona i nagrywana w języku polskim, ale specjalnie dla czytelników „Personelu...
arrow_forward_ios