tocTable of Contents
clearHide
Nr 3»Personel i Zarządzanie

Opiekuńczy klimat

Shutterstock
Coraz więcej badań pokazuje, że przewlekły stres i konflikty w pracy przekładają się na wzrost nieobecności oraz obniżenie produktywności, w konsekwencji powodujące znaczące koszty po stronie firm. Potrzebne są zatem działania, które zrównoważą te niekorzystne efekty, a także przyczynią się do poprawy i utrzymania zdrowia psychicznego i dobrostanu pracowników.
W tym duchu rozwija się w sektorze biznesowym tzw. zarządzanie humanistyczne, które troskę o pracownika i promowanie jego dobrostanu traktuje jako niezbędne, zarówno w praktyce zdrowego zarządzania, jak i rekrutacji oraz utrzymania talentów. Innymi słowy, istnieje mocne uzasadnienie biznesowe, które jest zgodne z uzasadnieniem humanitarnym, przemawiające za tworzeniem bardziej opiekuńczych...

  • Dr hab. Dorota Węziak-Białowolska   
    AuthorDr hab. Dorota Węziak-Białowolska   
    Profesor Akademii Leona Koźmińskiego jako faculty affiliate, współpracuje z Human Flourishing Program na Uniwersytecie Harvarda.