tocTable of Contents
clearHide
Nr 3»Personel i Zarządzanie

Doświadczenia, które wyzwalają energię (3)

Shutterstock
Każdy, wchodząc do nowej organizacji, musiał się jej nauczyć, zrozumieć procesy i procedury, poznać ludzi i panujące zasady. Czasami ktoś się nami zaopiekował, a innym razem zostaliśmy pozostawieni sami sobie w myśl zasady – przeżyj albo zgiń. Jeśli dział HR spojrzy na pracownika jak na konsumenta miejsca pracy, potraktuje go jak klienta, który przychodząc do firmy czy kupując jej produkty, mówi: „sprawdzam” – okaże się, że proces wdrożenia (onboarding) nabiera innego wymiaru. W takim ujęciu nie wystarczy tylko poinformować pracownika, do jak fajnej trafił organizacji, trzeba jeszcze pozwolić mu to poczuć i to jak najszybciej.
Uwaga Czytelnicy! Dlaczego warto budować pozytywne doświadczenia pracowników i jak przekładają się one na wzrost zaangażowania oraz korzyści dla organizacji, można przeczytać w artykułach pod tym samym tytułem w styczniowym i lutowym „Personelu i Zarządzaniu”. Magda Maroń Założycielka GoodHR, konsultantka procesów HR, praktyk. Z wykształcenia psycholog biznesu, coach i trener biznesu. Myślę, że...