tocTable of Contents
clearHide
Emocje w pracy
Nr 1»Personel i Zarządzanie

Strategia rezyliencji

Czy umiejętność regulowania emocji będzie istotna w zmieniającym się świecie?

Shutterstock
Temat emocji w pracy ciągle budzi kontrowersje. Większość osób uważa, że okazywanie i wyrażanie ich w kontekście zawodowym jest zabronione. Czy jest to w ogóle możliwe? Okazuje się, że nie – emocje są bowiem nieodłączną częścią ludzkiej natury i procesów poznawczych. Nawet jeśli ktoś stara się ich nie wyrażać, nadal je odczuwa na poziomie fizjologicznym, psychologicznym i behawioralnym. Próba ich tłumienia lub ignorowania może prowadzić do negatywnych konsekwencji dla zdrowia psychicznego, relacji zawodowych i efektywności w pracy.
Halina Piasecka Trenerka biznesowa, psycholożka pozytywna, ekspertka w obszarze szczęścia w pracy Emocje wpływają na sposób, w jaki myślimy, podejmujemy decyzje i rozwiązujemy problemy. Antonio Damasio, jeden z czołowych badaczy ludzkiego umysłu, w swojej książce Błąd Kartezjusza udowadnia, że są one kluczowe dla racjonalnego podejmowania decyzji także w pracy. Gdy próbujemy nie wyrażać ich...

Want to see the whole article?
OR
Login*if you have an e-issue or e-subscription
closeclose
shopping_cart1. Product Selection
account_circle2. Log In
thumb_up3. Order Confirmation
credit_card4. Payment
Single Release