Od szybkiej kawy do wartościowego posiłku
Rynek pracy od kilku lat redefiniuje priorytety. Gdy dynamika kosztów życia łączy się z rosnącą świadomością pracowników, benefity stają się nie tylko dodatkiem do wynagrodzenia, lecz także kluczowym narzędziem motywacji i lojalności. Dane zawarte w raporcie Benefit Trendbook 2025, zrealizowanym przez Pluxee, pokazują, że aż 88 proc. pracowników oczekuje, by świadczenia wspierały codzienne wydatki, a dla 82 proc. stanowią one sposób na realizację drobnych przyjemności dla siebie i bliskich. W tej rzeczywistości karta na lunch finansowana przez pracodawcę staje się jednym z najbardziej uniwersalnych i elastycznych rozwiązań.
Katarzyna Turska
Dyrektorka HR i członkini zarządu Pluxee Polska
Dofinansowanie żywienia to benefit uszyty na miarę zarówno white, jak i pink czy blue collars. Wyobraźmy sobie pracownika firmy technologicznej pracującego zdalnie, który korzysta z benefitów żywieniowych, aby zamówić lunch do domu lub zrobić zakupy w lokalnym sklepie spożywczym. W tym samym czasie jego koleżanka, która pracuje...