Home Page
News
Library
Subscription
About Us
search
search
account_circle
Log In
Reading e-edition Nr 2
Buy
close
close
shopping_cart
1. Product Selection
account_circle
2. Log In
thumb_up
3. Order Confirmation
credit_card
4. Payment
Single Release
Nr 2
Price:
49,50 PLN
Back
Next
1360px
Table of Contents
OD REDAKCJI
Od redakcji
Część z Czytelników zapewne pamięta zabawę z dzieciństwa w głuchy telefon. Tym, którzy nie pamiętają, przypomnę. Otóż uczestnicy gry ustawiają się w rzędzie lub kręgu. Pierwsza osoba szepcze jakąś wiadomość do ucha drugiej osobie w rzędzie, a ta powtarza kolejnej, kolejna następnej i tak do końca. Ostatni gracz ogłasza całej grupie wiadomość, którą właśnie usłyszał. I jakież może być zdziwienie...
arrow_forward_ios
REKOMENDACJA
Rekomendacja
„Dlaczego tak trudno być autentycznym?” – to pytanie zadają sobie zarówno liderzy, jak i organizacje na całym świecie. W epoce, w której przejrzystość jest wyznacznikiem zaufania, a zaufanie kluczowym zasobem w firmie, odpowiedź na to pytanie wydaje się bardziej istotna niż kiedykolwiek wcześniej. Badania nie pozostawiają złudzeń: organizacje oparte na autentycznej komunikacji notują wyższe...
arrow_forward_ios
Z BRANŻY
Z branży
Wzrost płac w IT wyraźnie wyhamowałJak wynika z Raportu płacowego Hays dla branży IT Contracting, sektor technologiczny planuje rekrutować, chociaż w mniejszym zakresie niż przed rokiem. Plany rekrutacyjne na rok 2025 deklaruje 88 proc. firm IT, co stanowi wynik o 6 pkt proc. niższy niż przed rokiem. Cięcia nakładów na inwestycje w obszarze technologicznym ograniczają dostępność projektów. W...
arrow_forward_ios
OPINIE
Czy ocena roczna to przeżytek, czy użyteczne narzędzie w praktyce działów HR?
Karolina Ignyś Dyrektorka HR w BPiON Polska „Niektórzy pracownicy piszą pamiętniki… Takie nie byle jakie pamiętniki, a raczej dzienniki pokładowe”. Z takim stwierdzeniem spotkałam się parę lat temu, rozmawiając z szefową działu HR, która przygotowywała komunikację do nadchodzącej oceny rocznej. „A co jeśli zgubią pamiętnik? – zapytałam. „O zgrozo… wtedy mamy problem…”. Ocena roczna w wielu...
arrow_forward_ios
WYWIAD
Wygrywamy dzięki pracownikom
Rozmowa z Beatą Rosłan, dyrektorką HR w Jacobs Douwe Egberts, o tym, jak skuteczna polityka personalna wspiera budowanie pozycji lidera w branży
arrow_forward_ios
Sztuka dobrego życia
Rozmowa z Hrund Gunnsteinsdóttir, autorką książki „Innsæi. Ulecz się, odżyj i zresetuj dzięki islandzkiej sztuce intuicji”
arrow_forward_ios
TEMAT NUMERU
Organizacyjny krwiobieg
Czyli jak przepływ informacji kształtuje funkcjonowanie firmy?
Współczesne środowisko biznesowe pełne jest wyzwań i dynamicznych zmian, do których organizacja musi szybko się przystosować. To, jak firma komunikuje...
arrow_forward_ios
Menedżerskie rozmowy 1 na 1
O potencjale dialogu między szefem a pracownikiem
Umiejętnie i regularnie prowadzone rozmowy z pracownikiem to jedno z podstawowych narzędzi w ręku menedżera. Poprzez ich regularną praktykę można pogo...
arrow_forward_ios
Psychologia (trudnej) zmiany
Jak komunikować pracownikom niepopularne decyzje organizacyjne?
Każda zmiana w organizacji wymaga przejrzystej i dobrze zaplanowanej komunikacji. Dotyczy to także zwolnień o różnej skali. Jest to proces, którego rezultatem jest poważne zamieszanie w życiu osoby, której dotyka (i nie tylko w zawodowym). Stąd „psychologia” tego procesu jest trudniejsza niż wielu innych procesów zarządzania HR. Doświadczenie pokazuje, że firmy nie do końca, a może raczej nie od początku, tę psychologię dobrze rozumieją.
arrow_forward_ios
CO SŁYCHAĆ W HR
Co słychać w HR?
Ewa Navarro Mora Managing Director Swarovski GBS Centre Gdańsk, Global Head of HR Operations Swarovski Pani droga na pozycję liderską w Swarovski była dynamiczna – zaczęła się od pozycji dyrektorki zarządzającej w Kostaryce. Co było największym wyzwaniem, a co przesądziło o Pani sukcesie na tej pozycji? Przy wejściu w rolę dyrektor zarządzającej w Kostaryce największym wyzwaniem było zbudowanie...
arrow_forward_ios
ZARZĄDZANIE
Spory kontrolowane
Strategia rozwiązywania konfliktów w JSW KOKS
Konflikt to sytuacja, w której przynajmniej dwie strony mają sprzeczne cele lub – co istotne – mogą tylko sądzić, że są one sprzeczne. Konflikty dotyc...
arrow_forward_ios
Technologiczny paradoks
Czy adaptacja sztucznej inteligencji w firmach to tylko deklaracje?
Trudno znaleźć dziś organizację, która nie rozważa implementacji sztucznej inteligencji do procesów biznesowych. Powszechnie wiadomo, że przynosi to k...
arrow_forward_ios
PERSONEL
Człowiek ponad algorytmy
Czyli rola umiejętności miękkich w świecie automatyzacji
W miarę jak automatyzacja i sztuczna inteligencja zmieniają całe branże, firmy i miejsca pracy – umiejętności miękkie postrzegane jako jedyna rzecz, k...
arrow_forward_ios
Cudzoziemiec na etacie
Dlaczego polskie firmy obawiają się zatrudniać obcokrajowców?
W ostatnich latach rynek pracy w Polsce dynamicznie się rozwija. Zmiany prawne, technologiczne i społecznie, starzejące się społeczeństwo i niedobór p...
arrow_forward_ios
Od chaosu do efektywności
Czyli 12 strategii na upraszczanie projektów HR
W świecie projektowym często słyszymy: „To zbyt skomplikowane”, „Mamy za dużo zmiennych”, „Ludzie są nieprzewidywalni”. Tymczasem prawda jest taka, że to nie złożoność projektów jest problemem – to nasze podejście do niej sprawia problem. Każdy projekt, nawet najbardziej złożony, można uprościć do zrozumiałych i wykonalnych elementów. Prawdziwe mistrzostwo i największa wartość w produktach i usługach pojawia nie wtedy, gdy można coś jeszcze dodać, tylko gdy nie można jeszcze z czegoś zrezygnować.
arrow_forward_ios
Doceniony talent
Wynagradzanie kluczowym elementem strategii HR w organizacji
Wynagradzanie talentów – czyli osób o wysokich umiejętnościach, dużym potencjale oraz zdolnościach do szybkiego rozwoju – tak aby podtrzymywać ich motywację oraz oferowanie atrakcyjnych benefitów, staje się jednym z najważniejszych elementów zarządzania zasobami ludzkimi. Należy to jednak robić we właściwy sposób, biorąc pod uwagę cele organizacji oraz przepisy prawa, zwłaszcza w kontekście zakazu dyskryminacji i zasad równego traktowania.
arrow_forward_ios
STUDIUM PRZYPADKU
Liczy się i rozum, i serce
Total Experience w Santander Bank Polska
Nie tylko doświadczenia klientów i interesariuszy mają znaczenie dla rozwoju biznesowego firmy, lecz także doświadczenie pracowników, ich wrażenia, emocje i zaangażowanie stają się istotnym elementem tworzenia całościowego obrazu organizacji. Jakie są cele i założenia budowy Total Experience i dlaczego może to być jeden z kierunków w strategii biznesowej?
arrow_forward_ios
WYBRANE Z RYNKU
Od szybkiej kawy do wartościowego posiłku
Czyli nowoczesne benefity żywieniowe
Rynek pracy od kilku lat redefiniuje priorytety. Gdy dynamika kosztów życia łączy się z rosnącą świadomością pracowników, benefity stają się nie tylko...
arrow_forward_ios
Piękny umysł (1)
Wiedza o mózgu w analizie preferencji zachowań i postaw człowieka
W dzisiejszym świecie, w którym wiedza neuronaukowa jest coraz bardziej dostępna, a tematyczne publikacje wychodzą poza ramę dyskursu naukowego i pisa...
arrow_forward_ios
PRAWO
Zgoda buduje
Wprowadzenie do zmian w ustawie o układach zbiorowych pracy i porozumieniach zbiorowych
1 stycznia br. miała wejść w życie nowa ustawa dotycząca układów zbiorowych pracy i porozumień zbiorowych. Tymczasem nadal projekt ustawy jest na etapie legislacyjnym. Warto jednak już przyjrzeć się znaczącym zmianom, jakie mają być wprowadzone. Celem ustawy jest zwiększenie efektywności procesu negocjacji między związkami zawodowymi a pracodawcami, co ma poprawić relacje społeczne w miejscach pracy oraz wzmocnienie praw pracowniczych.
arrow_forward_ios
PO GODZINACH
Przegląd mediów zagranicznych
Marta Gochnio Head of HR & Back Office w CodiLime Santa Leslie Tekst „Disneyland trip & a Rolex. UK’s ‘best boss’ gives staff £20,000 worth of Christm...
arrow_forward_ios
Procurement
Ideal job or nightmare?
Few people may realize that some individuals in companies are professionally engaged in spending other people's money, and I’m not talking about banks...
arrow_forward_ios