Różne modele, jeden cel
Koncepcja HR business partneringu od lat zyskuje na znaczeniu, a mimo to wciąż budzi wiele pytań i wątpliwości. Czy każda firma powinna inwestować w rolę HRBP? A może to rozwiązanie wyłącznie dla międzynarodowych korporacji? W ostatnich latach zauważalna jest profesjonalizacja tej funkcji, co przekłada się nie tylko na wyższe wynagrodzenia, lecz także na bardziej strategiczny zakres realizowanych zadań. Jednak mimo tych pozytywnych trendów wiele firm wciąż nie wykorzystuje w pełni potencjału, jaki niesie ze sobą odpowiednio wdrożona funkcja HRBP.
Anna Włudarczyk
Redaktorka magazynu „Personel i Zarządzanie”. Od wielu lat pisze o branży HRM w Polsce.
Badanie przeprowadzone na początku 2025 r. przez Stowarzyszenie Praktyków HR objęło prawie 650 HR Business Partnerów z całej Polski, zapewniając szeroki i reprezentatywny obraz sytuacji osób piastujących tę funkcję. Z danych wynika, że od 2022 r. mediana miesięcznego wynagrodzenia brutto na...